Vit glögg med vit choklad och lime!

Vit glögg med vit choklad och lime!

Tindra Vit glögg - med smak av vit choklad och lime. Det är en av de stora nyheterna i Tindra-sortimentet i år.

En modern glögg, som med fin sötma från chokladen, lätt syra från limen och diskreta glöggkryddor inte liknar någon annan.

Prova den kall med krossad is som välkomstdrink!

Tindra Vit glögg med vit choklad & lime är en alkoholfri glögg (2,2% vol) som kommer att finnas i dagligvaruhandeln.

- Det här är vår första vita glögg. Vi ville skapa något modernt och lite spännande som ändå bottnar i glöggtraditionen, säger Louise Ahlander, produktchef på Saturnus Beverages i Malmö, där Tindra-glöggen tillverkas enligt hantverksmässiga och mer än 100-åriga traditioner.

Tindra Vit med vit choklad och lime smakar lika bra varm som kall. Varm passar den utmärkt tillsammans med traditionella glöggtillbehör som hackad mandel, russin och pepparkakor. Ett annat tips är att servera den kall, gärna med krossad is, som välkomstdrink.

För mer information, varuprover, högupplösta produktbilder m m, kontakta

Louise Ahlander, produktchef, 040-671 19 10, louise.ahlander@saturnus.se

Mikael Ek, marknadschef, 040-671 19 04, 0708-84 90 04, mikael.ek@saturnus.se