​Savelend huvudsponsor till Börshajens Sverigeturné

Stockholm, 1 november 2019 - Savelend river barriärer för att fler ska kunna välja olika sorters investeringar. Med ambitionen att nå ut till fler unga människor som vill investera sina pengar, har Savelend valt att bli huvudsponsor till framgångsrika Börshajen vid dess event med start i Skåne och Göteborg i november och Globen i Stockholm i mars. Sammanlagt väntas 14 000 besökare i åldrarna 20-40 närvara vid de tre utbildningsevenemangen.

Savelend erbjuder med sin marknadsplats för krediter ett alternativ till banksparande. Avkastningen har varit 7-9 procent under flera år och plattformen är lätt att hantera för sparare som vill investera sina pengar. Samarbetet med Börshajen innebär att Savelend river barriärer på flera sätt. Det är helt unikt att en marknadsplats för krediter väljer att satsa på kommunikation med aktiesparare.

– Det är ett djärvt grepp, men vi vågar och vi vill utmana, säger Savelends Vd och grundare Ludwig Pettersson. Vi drivs av energi och resultat, och ser Börshajens medlemmar som en viktig grupp att komma i kontakt med. Man ska sprida sina risker mellan olika investeringsslag och vi tycker att krediter är ett bra komplement till aktier. Vi är mycket imponerade av Börshajen och den verksamhet som grundaren Andra Farhad har skapat.

Savelend vill bli mer allmänt känt och att samhället runtom ska känna förtroende för Savelend som en transparent och seriös förmedlare av krediter med den ledande innovativa marknadsplatsen för krediter. Börshajen är en bra partner för Savelend eftersom den riktar sig till folk som vill börja investera och Savelend kan öka acceptansen för flera investeringsformer.

Vid Börshajens event kommer Savelend i egenskap av huvudsponsor att medverka på scen och under seminarier och ha en egen monter. Besökarna kommer också att få erbjudanden att själva bli aktiva på investeringsplattformen och prova Smartinvest - Savelends automatiserade riskspridare som gör investerandet enkelt. Idag har investeringsplattformen 4 725 registrerade användare.

Schema för Savelends turné med Börshajens utbildningsevenemang är:
Malmö – Studio Malmö 2 November 2019
Göteborg – Gothia Towers 16 November 2019
Stockholm - Globen 5 mars 2020

Läs mer om Börshajen på: www.borshajen.se

Läs mer om Savelend på: www.savelend.se

För mer information vänligen kontakta
Ludwig Pettersson
E: ludwig.pettersson@savelend.se