Social Responsibility Day lovar inspiration och kunskap den 26 mars

Den 26 mars anordnar tidningen Miljöaktuellt Social Responsibility Day i Stockholm. Dagen lovar inspiration och kunskap från de ledande företagen, forskarna, och experterna inom CSR. Bland deltagarna finns Elisabeth Dahlin, generalsekreterare för Rädda Barnen, Johan Florén, kommunikationschef på Sjunde AP–fonden, och Lena Hök, hållbarhetschef på Skandia, samt Sustainable Brand Insights Erik Hedén.

På programmet står alltifrån affärsnyttan med hållbarhet och hur arbetet ska kommuniceras, till trender inom branschen och socialt entreprenörskap. Syftet med dagen är att ge deltagare konkreta förslag på hur organisationer utifrån CSR kan skapa lönsamhet.

Erik Hedén deltar i en panel på temat "Så bidrar hållbarhet till affären och så kommunicerar du det externt" och diskuterar bland annat hur företag kan och bör kommunicera kring sitt hållbarhetsarbete beroende på vilken målgrupp de vänder sig till.