Valio on Suomen kestävin brändi

Valio on Suomen kestävin brändi, mikäli suomalaisilta kuluttajilta kysytään. Tähän tulokseen päätyi Pohjoismaiden laajin tuotemerkkien kestävään kehitykseen liittyvä kyselytutkimus Sustainable Brand Index™, joka järjestettiin nyt ensimmäistä kertaa myös Suomessa.

Ensimmäistä kertaa mukana oleva maitotuotteiden valmistaja Valio sijoittui heti kyselytulosten huipulle. 57 % kyselyyn vastanneesta Suomen kansasta pitää yrityksen kykyä kantaa vastuuta ympäristöstä hyvänä tai erittäin hyvänä, ja 49 % antoi saman arvosanan Valion yhteiskuntavastuulle.

Sustainable Brand Index™ -kyselytutkimus on perustettu Ruotsissa vuonna 2011 ja lanseerattiin 2013 myös Suomessa, Tanskassa ja Norjassa. Kyselyssä haastateltiin 24 000 kuluttajaa kysyen heidän näkemyksiään 600 tuotemerkistä.