Stoppa tjuven! Minska risken för att din bil blir stulen

Det pratas mycket om olika åtgärder för att minska risken för bilinbrott och bilstölder.

Vissa saker kan man göra själv för att stoppa biltjuven - en av dessa är att stöldskyddsmärka sin bil. SBM Stöldskyddsmärkning är en väl beprövad metod som vi sålt till konsumenter sedan 1994.

Genom att märka bilens registreringsnummer på samtliga bilens rutor, kan din bil identifieras. Detta gör du enkelt själv med hjälp av SBM:s märksats. Du applicerar den med hjälp av schabloner som är förtryckta med ditt registreringsnummer. Varningsdekaler följer också med.

Varför rutmärkning?
SBM:s rutmärkning är en effektiv stöldförebyggande åtgärd. För att byta identitet på bilen måste alla rutor bytas, vilket blir både dyrt och komplicerat för tjuven. Därför är en rutmärkt bil betydligt mindre attraktiv för den som är ute efter att stjäla. Metoden rekommenderas av flertalet försäkringsbolag, som dessutom många gånger kräver att bilen är märkt vid resa till vissa länder.

Vissa saker går att göra själv för att minska risken för bilinbrott eller stöld:

• Förvara bilnyckeln på ett smart ställe, inte innanför dörren eller i nyckelskåpet. Nycklar till bilar med keyless-system bör förvaras i en plåtburk för att blockera signalen.
  • Förvara inte något synligt i bilen. ”Töm bilen själv” som det heter.
  • Märk rutorna med bilens registreringsnummer. Även märk-DNA kan ha en avskräckande effekt.
  • Kontrollera alltid att bilen verkligen låses när du har parkerat.
    (Källa: Motormännen.se)

Gör som 1 miljon andra bilägare - stöldskyddsmärk dina rutor!
Beställ din SBM Stöldskyddsmärkning för endast 269 kr.