SBM Försäkring är åter igen guldsponsor till Team Rynkeby!

Team Rynkeby-lagens cykelträning och insamling till barn med cancer och deras familjer har börjat! 8 juli trampar 1 750 cyklister mot Paris för att uppmärksamma barnens kamp. En av deltagarna 2017 är Martin Albertsson, systemägare på SBM.

Team Rynkeby grundades år 2002, då 11 motionscyklister med anknytning till den danska juiceproducenten Rynkeby Foods A/S beslutade sig för att cykla till Paris. Deltagarna skänkte även pengar till barn med cancer och deras familjer.

Så in i Norden bra!
2010 deltog även svenska lag i välgörenhetsprojektet. I år består Team Rynkeby av 1 750 cyklister och 450 servicedeltagare fördelade på 44 lokala lag från Danmark samt Färöarna, Sverige, Norge, Finland och årets nykomling – Island. Projektet bekostas helt av deltagarna själva. De svenska deltagarna samlar in så mycket pengar som möjligt till Barncancerfonden, genom bland annat events, bössinsamling samt sponsorer som SBM. 2016 mottog svenska Barncancerfonden nära 19 miljoner kronor!

Mer forskning behövs
Den stora utmaningen i kampen mot sjukdomen är att barncancer inte är likadan som cancer hos vuxna. Forskarna vet faktiskt inte varför barn får cancer. Men tack vare organisationer som Barncancerfonden görs hela tiden framsteg med bättre behandlingsmetoder där fler liv kan räddas!

SBM stolt guldsponsor
SBM Försäkring är stolt guldsponsor och stödjer Barncancerfonden och deras arbete, för att rädda liv och underlätta den resa som sjukdomen innebär.

Martin Albertsson, systemägare på SBM, har deltagit i projektet sedan 2012.
– För att utmana mig själv att cykla till Paris och samtidigt göra något gott för andra, säger han. Två gånger har Martin deltagit i serviceteamet. Det är fjärde gången han cyklar.

Målet är solklart: – Vi vill vara med och bidra till att utrota barncancer!
Många lagdeltagare har aldrig suttit på en landsvägscykel tidigare. Med endast hjälm som skydd gäller det att hålla fokus på cyklingen och visa respekt i trafiken
– Säkerheten är livsviktig, poängterar Martin. Det är viktigt att följa lagar och regler, både på träning och i respektive land vi passerar på väg mot Paris.

Bidra i kampen mot barncancer!
Idag kan man rädda 80 % av barnen som drabbas av cancer, men sjukdomen är fortfarande den vanligaste dödsorsaken bland barn 1-14 år.

Du kan göra skillnad genom att ge ett bidrag eller bli månadsgivare! Gå in på: barncancerfonden.se
Givarservice: 020-90 20 90
Org.nr: 802010-6566
Plusgiro: 90 20 90-0

Trygghet vid givande:
90-konton är godkända av Svensk Insamlingskontroll.