Årsmöte 2019 - Ny styrelse

Den 20 maj höll SBTA (Sveriges Affärsreseförening) sitt Årsmöte. Ledningen informerade om vilka frågor som prioriteras under kommande verksamhetsår; ett närmare nordiskt samarbete med systerföreningarna i Norge, Danmark och Finland; utökad aktivitet gentemot lagstiftare i både Bryssel och Stockholm och en stor satsning på Nordic Business Travel Summit som SBTA står värd för i mars 2020. Föreningen valde även en ny styrelse för perioden 2019/maj 2020.

Styrelsen består nu av Mia Andersson - Festive Road (ordförande), Christian Riebne - Ericsson (vice ordförande), Ola Ohlsson - IKEA, Mats Lagerholm - Essity Hygiene and Health, Bobbi Djordjevic - Dentsply Sirona, Marlene Roslin - Vattenfall, Carina Pettersson - MSB, Helene Holmberg - American Express GBT, Ingemar Björk - Volvo Group, Claes Lanner - Scandic Hotels.

"SBTA´s nya styrelse är nu på plats och jag ser fram emot ett spännande år med en mycket erfaren styrelse!
Vårt fokus är att göra SBTA relevant för alla våra medlemmar och driva nödvändig förändring i Travel & Meetings Management."
- Mia Andersson, Ordförande

Lotten Fowler