Nyheter från Scanbox Entertainment på BLU-RAY, DVD och DIGITALT i december

Nyheter från Scanbox Entertainment på BLU-RAY, DVD och DIGITALT i december

I december kan vi se Jake Gyllenhaal som regerande mellanviktsmästaren Billy "The Great" Hope i boxningsdramat SOUTHPAW. Om du gillar skräck täcker rysaren SINISTER II säkerligen alla dina behov! December levererar även högexplosiv action i filmen BARELY LETHAL, och det vackra iranska dansdramat DESERT DANCER.

________________________________________________________________________________

SOUTHPAW

Antoine Fuqua, känd för kritikerrosade Training Day, är här tillbaka med en stark berättelse om sorg, förlust och den smärtsamma vägen till försoning.

Billy “The Great” Hope (Jake Gyllenhaal) är regerande mellanviktsmästare i boxning, och har med sin oortodoxa boxningsstil, gjort sig känd som en brutal och offensiv fighter. Sporrad av sin egen känsla av otillräcklighet och starka behov av kärlek, pengar och berömmelse har han kämpat sig till allt han drömt om. Men en dag inträffar en tragisk olycka som får Billys liv att rasa samman. Från att ha varit på topp, både i och utanför ringen, förlorar han allt och hans dagar blir en tjock dimma fylld av sorg, alkohol och droger. Billys nedåtspiral blir allt värre, tills den före detta boxaren Tick tar på sig att få honom på rätt köl igen. Billy tvingas nu möta sina demoner, och inse att ibland är man sin egen största motståndare.

Regi: Antoine Fuqua

I rollerna: Jake Gyllenhaal, Rachel McAdams, Forest Whitaker, Naomie Harris, Curtis "50 Cent" Jackson, Oona Laurence, Rita Ora

Genre: Drama

Spellängd: 124 min

Lämplig från: 15 år

SOUTHPAW släpps på dvd, blu-ray och digitalt 7 december 2015.

DESERT DANCER

Verklighetsbaserade ”Desert Dancer’” är en omvälvande hjältehistoria om den ambitiöse dansaren Afshin Ghaffarian (Reece Ritchie), den trollbindande Ealheh (Freida Pinto) och deras dansintresserade vänner som är beredda att riskera sina liv för sin stora passion. I Iran är dansen förbjuden som uttrycksform, men det hindrar dem inte från att bilda ett hemligt danskompani. Genom att hacka sig in på Youtube lär de sig av de allra bästa – Michael Jackson, Pina Bausch, Gene Kelly och Rudolf Nureyev. Långt bort från den övervakande militären, mitt ute i öknen, planerar de att arrangera en dansföreställning. Detta beslut kommer att förändra deras liv för evigt.

Regi: Richard Raymond

I rollerna: Freida Pinto, Nazanin Boniadi, Tom Cullen, Simon Kassianides

Genre: DRAMA

Spellängd: 98 min

Lämplig från: 15 år

DESERT DANCER släpps digitalt 14 december 2015.

BARELY LETHAL

16-åriga Megan Walsh tränas till att bli en iskall internationell lönnmördare, men i hemlighet längtar hon efter att bara få vara en normal tonåring. Så hon förfalskar sin egen död, anmäler sig som utbytesstudent och blir tilldelad en värdfamilj på plats. Men livet på skolan blir inte som Megan trodde, och hon märker att det är svårare än det ser ut att vara normal. Det gäller att snabbt lära sig spelreglerna för att överleva skolans intriger

Regi: Kyle Newman

I rollerna: Jaime King, Samuel Jackson, Madeleine Stack, Eva Cooper

Genre: Action/Komedie

Spellängd: 96 min

Lämplig från: 15 år

BARELY LETHAL släpps digitalt 28 december och på DVD och Blu-ray 21 december 2015.

______________________________________________________________________________

SINISTER II

Man kan inte stoppa ondskan, bara skydda sig emot den.

Uppföljaren till skräckfilmssuccén Sinister från 2012. I efterdyningarna av de chockerande händelserna i Sinister flyttar en överbeskyddande mamma och hennes 9-åriga tvillingpojkar in ett hus utanför stan. Här skall hennes söner få en trygg och harmonisk uppväxt. Vad hon inte vet är att huset är dödsmärkt på fler än ett sätt, och nu är det bara en fråga om tid innan ondskan släpps lös än en gång…

Regi: Ciarán Foy

I rollerna: Shannyn Sossamon, James Ransone, Tate Ellington, Nicholas King

Genre: Gyser

Spellängd: 97 min

Lämplig från: 15 år

SINISTER II släpps DVD, Blu-ray och digitalt 21 december 2015.

_______________________________________________________________________________

Inloggning till pressida (film/presse).

För önskemål om recensionsexemplar och utlottningar, kontakta Katrine Konyher:

KatrineK@scanbox.com