Bästa skräckfilmen på länge - nu kommer SINISTER ut på bd, dvd & vod.

Från producenten bakom the Paranormal Activity-filmerna och regissören till The Exorcism of Emily Rose, biohöstens kallaste kårar och hyllad av skräckfilmsfantasterna: 3 april kommer Sinister ut på bd, dvd & vod.

Ellison (Ethan Hawke) livnär sig på att skriva romaner baserade på verkliga brott och han är känd för att alltid arbeta mycket metodiskt. För att leva upp till sin senaste succé söker han en riktigt bloddrypande historia.
På bakgården till ett hus har en familj på fyra personer hängts och Ellison köper huset för att komma offren och sanningen bakom brottet så nära som möjligt. För att inte skrämma upp sin familj väljer han dock att inte berätta varför han valde just detta hus som familjens nya hem. Det visar sig snart att detta inte är hans enda misstag. På vinden hittar han en låda med super8-filmer tillhörande de förra ägarna - lyckliga familjebilder som snabbt upplöses i glimtar av bottenlös ondska. När han väl startat filmprojektorn finns det ingen återvändo.

Regi: Scott Derrickson

I rollerna: Ethan Hawke, Juliet Rylance, Fred Dalton Thompson, James Ransone, Michael Hall D'Addario.

Extra: Deleted Scenes, House of Death, True Crime Authors

Spellängd: 109 min

Genre: Horror

Rek. från 15 år

Trailer och högupplöst material  finns här
(inloggning film/presse)

Pressansvarig dvd/bd/vod;  Karin Larsdotter, karin@quicksandpr.com, 070-564 02 09.

Scanbox på Facebook , Twitter och MyNewsDesk