Inbjudan till pressvisning av SINISTER

Plats: Biograf Park, Sturegatan 18, Stockholm

Svensk biopremiär fredag 30 november

SINISTER
När skräcken är förankrad i verkligheten är den som mest skrämmande.

Ellison (Ethan Hawke) livnär sig på att skriva romaner baserade på verkliga brott och han är känd för att alltid arbeta mycket metodiskt. För att leva upp till sin senaste succé söker han en riktigt bloddrypande historia. På bakgården till ett hus har en familj på fyra personer hängts och Ellison köper huset för att komma offren och sanningen bakom brottet så nära som möjligt. För att inte skrämma upp sin familj väljer han dock att inte berätta varför han valde just detta hus som familjens nya hem. Det visar sig snart att det inte är hans enda misstag. På vinden hittar han en låda med super8-filmer tillhörande de förra ägarna - lyckliga familjebilder som snabbt upplöses i glimtar av bottenlös ondska. När han väl startat filmprojektorn finns det ingen återvändo.

Originaltitel:  Sinister
Regi:  Scott Derrickson
I rollerna:  Ethan Hawke, Juliet Rylance, Clare Foley m.fl.
Genre:  Skräck
Spellängd: 1 tim 49 min
Svensk biopremiär: 30 november
Censur: 15 år

Presskontakt:
Caroline Ljungberg
carolinel@scanbox.com
www.scanbox.com
www.facebook.com/scanboxsverige

För rörligt material: www.clipsource.se/p/scanbox/

Scanbox Entertainment är ett framstående nordiskt underhållningsbolag med kontor i Sverige, Danmark, Norge och Finland.