Mandela - vägen till frihet på blu-ray, dvd och vod 28 maj

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2014 14:15 CEST

Det var inte politik som befriade en nation – det var kärlek. Se den gripande, spännande och sanna historien om en vanlig man som blev en av vår tids största frihetskämpar i filmen om Nelson Mandela: MANDELA - vägen till frihet kommer ut på blu-ray, dvd och vod den 28 maj.

Filmen MANDELA – VÄGEN TILL FRIHET är en spännande och gripande historia om en vanlig man som antog sitt livs utmaning och segrade – ett intimt porträtt av en modern ikon. Nelson Mandela (Idris Elba), är en av vår tids största frihetskämpar. Hans livslånga kamp mot apartheid gav honom Nobels fredspris och presidentposten i sitt hemland. För första gången skildras även andra mer okända sidor av Mandela – som mannen som älskar snabba bilar, kvinnor och boxning.

MANDELA  - VÄGEN TILL FRIHET blev nominerad till en Oscar® och vann en Golden Globe för bästa originalmusik ”Ordinary Love” av U2.

Regi: Justin Chadwick
I rollerna: Idris Elba, Naomie Harris, Terry Pheto, Tony Kgoroge m fl.
Originaltitel: Mandela: Long Walk to Freedom
Genre: Drama
Spellängd: 1 tim 43 min
Prod.år: 2013
Ålder: Rek. Från 11 år

Extramaterial: 5 featurettes: Making of/Music & Mix/Blue Bolt/Production Design/Costume & Prosthetics.

För önskemål om recensions- och utlottningsex på dvd, bd eller digital-vouchers via iTunes, SF Anytime el Film2Home för utlottningar, kontakta Karin Larsdotter, karin@quicksandpr.com, 070-564 02 09.

Scanbox på Facebook och Twitter

Scanbox Entertainment är ett framstående nordiskt underhållningsbolag med kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Sedan företaget grundades 1980 har det gått från att vara en dansk videodistributör till att bli Nordens tredje största film- och underhållningsbolag.

Kommentarer (0)