​  Min lilla syster visas på Toronto filmfestival!

​ Min lilla syster visas på Toronto filmfestival!

Filmen Min lilla syster i regi av Sanna Lenken fortsätter att bli uttagen till de mest erkända filmfestivalerna jorden runt. Filmen kommer att delta i Toronto International Film Festival, i sektionen TIFF Kids, 10-20 september. Filmen får svensk biopremiär den 18 september.

–Det är väldigt spännande att få visa filmen i Toronto och jag hoppas att den kommer att beröra och debatteras på samma sätt som den gjort vid festivalerna i Asien och Europa, säger regissören Sanna Lenken.

Min lilla syster är en film om drömmar som gått fel, syskonrivalitet och hur tufft det kan vara att växa upp som ung tjej idag. De två systrarna och huvudkaraktärerna i filmen spelas av Rebecka Josephson och Amy Deasismont. Filmen är producerad av Annika Rogell för Tangy.

Min lilla syster har hittills vunnit bland annat en Kristallbjörn i Berlin, deltagit i Cannes Écrans Junior, fått skådespelarpris i Teheran och Seattle och belönats med en mängd övriga priser och utmärkelser.

Läs mer om festivaler och priser här: www.minlillasyster.se

Min lilla syster får svensk biografpremiär över hela landet den 18 september.