Uppdaterad info om premiärdatum för Scanbox filmer - datum för De ovanliga och The Gentlemen klara

Nu har vi premiärdatum för de två första biopremiärerna 2020: De ovanliga och The Gentlemen Läs mer om dem här nedan. Info om övriga kommande filmer hittar du under länken Kommande filmer längre ner på sidan!

21 BRIDGES - Svensk biopremiär 22 november

Producenterna bakom Avengers: Infinity War ligger bakom actionthrillern 21 Bridges, med Chadwick “Black Panther” Boseman i rollen som den hämndlystne snuten Andre Davis. Redan som barn lärde han sig polisens tuffa villkor, när hans pappa dödades i tjänsten. Nu är Andre själv polis, och när åtta kollegor skoningslöst skjuts ihjäl under ett rån svär han att hämnas alla som mist livet i kampen för New York-bornas trygghet. För att hindra de maskerade mördarna från att lämna Manhattan spärrar han snabbt av öns alla broar och ser till att den svämmar över av snutar. Men under sin intensiva jakt inser Davis att polisen har kopplingar till ett brottssyndikat - nu går det inte att skilja på vän och fiende. Sienna Miller och J.K. Simmons (Whiplash) spelar två av Davis poliskollegor.  TRAILER

DE OVANLIGA -  Svensk biopremiär 31 januari

Regissörerna och manusförfattarna Olivier Nakache och Éric Toledano slog igenom med En oväntad vänskap, som sågs av en halv miljon svenskar på bio. Även De ovanliga är en engagerande, verklighetsbaserad historia om vänskap som gör skillnad. Bruno (Vincent Cassel) tar hand om svårt autistiska unga, Malik (Reda Kateb) integrerar ungdomar från svåra förhållanden. De drivs av lika delar idealism och uppfinningsrikedom, och när Maliks vilsna själar får hjälpa till att ta hand om autisterna i Brunos vård öppnas nya världar upp för dem alla. De två vännernas enträgna arbete behövs eftersom ingen annan tycks klara att hantera deras skyddslingar. Deras värme och tålmodighet ger resultat, men de opererar utanför franska lagar. Plötsligt får Bruno och Malik påhälsning av inspektörer från sociala sektorn, och nu hotas deras kamp för de sårbara unga som det etablerade samhället glömt bort.

De ovanliga är baserad på historien om vännerna Stephane Benhamous och Daoud Tatous verksamhet. Filmen har efter bara ett par veckor redan setts av över en miljon franska biobesökare, och fick betyg 9,9 av 10 möjliga i franska publikundersökningar. TRAILER

THE GENTLEMEN - Svensk biopremiär 28 februari

Guy Ritchie, mannen bakom succéerna Snatch, Sherlock Holmes och Lock, Stock and Two Smoking Barrels, har regisserat denna stjärnspäckade, sofistikerade actionkomedi. Matthew McConaughey spelar amerikanen Mickey Pearson som har skapat ett mycket lönsamt marijuanaimperium i London. När ryktet sprids att Pearson vill sälja sin lukrativa verksamhet till högstbjudande sparkar det igång intriger, planer, mutor och utpressning. Charlie Hunnam, Henry Golding, Michelle Dockery, Jeremy Strong, Eddie Marsan, Colin Farrell och Hugh Grant ses i rollerna. Guy Ritchie har skrivit manus tillsammans med Marn Davies (Sherlock Holmes) och Ivan Atkinson (The Man From U.N.C.L.E). TRAILER

LÄS OM FLER KOMMANDE SCANBOXFILMER HÄR:
Kommande filmer

Scanbox på Twitter

Scanbox på Clipsource

Scanbox pressida

Kontakta monah@scanbox.com om du behöver login.