Släpp loss galenskapen när den argentinska mörka komedin WILD TALES släpps på DVD, Blu-Ray och VoD 17 augusti!

Livet är fyllt av orättvisor och det gör människor både stressade och deprimerade. För vissa brister det. Detta är en film om just dem.

Almodóvar möter Tarantino i en färgglad, rolig och helt oemotståndlig episodfilm som tagit världen med storm. Och det är just Pedro Almodóvar som producerat Damián Szifrons uppslagsrika energibomb där hämnden är det återkommande temat. Wild Tales är en intensiv och mörkt humoristisk film om svekfull kärlek, det förflutnas återkomst, en tragedi, våldet i vardagen – allt som för människorna mot avgrunden och den obestridliga njutningen av att fullständigt tappa kontrollen

Originaltitel: Relatos Salvajes
I rollerna: Dario Grandetti, Rita Cortese, Julieta Zylberberg, Leonardo Sbaraglia, Ricardo Darin, Oscar Martínez, Érica Rivas
Manus och Regi: Damián Szifron
Producenter: Hugo Sigman, Pedro Almodóvar, Agustín Almodóvar, Esther García, Matías Mosteirín
Spellängd: 122 min

Lämplig från 11 år

WILD TALES släpps på DVD, VoD och Blu-ray den 17 augusti!

Trailer och högupplöst material finns här (inloggning film/presse).

För önskemål om recensionsexemplar och utlottningar, kontakta Katrine Konyher, KatrineK@scanbox.com, +45 41 29 93 19