PEPPOL accesspunkt ger enklare e-faktura utan gränser hos Scancloud

Scancloud är nu en godkänd accesspunkt i PEPPOL (Pan-European Public Procurement Online) och skickar från och med idag sina första elektroniska fakturor via PEPPOL. Först ut att skicka fakturor till sina kunder i Norge, är ett större nordisk Retailföretag som är kund hos Scancloud idag.

- Detta är ett första steg för oss på Scancloud att möta de offentliga och privata initiativ, såväl i Sverige som internationellt, som ser PEPPOL som ett enkelt, säkert och standardiserat alternativ för såväl e-fakturering som e-inköp , säger Scanclouds VD Peter Persson.

Peter förtydligar
- Vår egentliga roll är att hela tiden effektivisera i våra gamla och nya kunders befintliga fakturaflöden. Att erbjuda bättre tjänster och mindre tekniskt krångel. Det gör vi genom att vi är oslagbara på att förflytta tråkiga pappersfakturor, som till stor del måste hanteras manuellt, till mer effektiva, elektroniska fakturor. Det gör att våra tjänster blir billigare, kunderna sparar mer tid, och miljön blir gladare.

- Ett led i vår kontinuerliga effektivisering är att erbjuda möjligheten att med hjälp av PEPPOL få till ännu bättre samarbete mellan leverantörer och kunder. Inte bara i Sverige och Norden, utan i alla de länder som är anslutna till PEPPOL, säger Peter.

Scanclouds tekniskt ansvarige, Lars-Göran Nilsson, förklarar PEPPOL i korta ordalag.

-PEPPOL kan enkelt beskrivas som ett nätverk och ett samarbete mellan köpande och säljande parter för att förbättra och förenkla elektronisk handel, e-fakturering och e-inköp. Med andra ord, om man vill skicka eller ta emot till exempel e-fakturor med anslutna parter till PEPPOL, är det enkelt för såväl företag som organisationer att ansluta sig med hjälp av Scancloud, säger Lars-Göran Nilsson

Detta har Scancloud gett sina kunder möjlighet till idag och erbjuder nu andra att följa med på resan.

Vill du veta mer och nå ut? Kontakta oss så berättar vi mer.

• scancloud
  • e-faktura

Om Scancloud
Scancloud är marknadsledande leverantör av applikationer och tjänster för att kommunicera digitala affärsmeddelanden, så som e-fakturor, e-order, samt att
automatisera affärsprocesser.
Även pappers och PDF-fakturor hanteras naturligtvis i det helautomatiska flödet.
Samtliga tjänster kommer ur egenutvecklade applikationer och levereras som molntjänster eller på plats. Scanclouds huvudfokus ligger i att så snabbt och effektivt som möjligt minska kundernas pappersflöden och ersätta dem med mer kostnads- och miljöeffektiva elektroniska flöden, både för inkommande leverantörsfakturor samt utgående kundfakturor.
Att helautomatisera dokumentprocesserna är lönsamt för alla parter.
Våra kontor finns i Stockholm för försäljning och i Östersund för utveckling och support. Läs mer på www.scancloud.se

Peter Persson

VD Försäljning +46 70 666 33 76