Scancloud rankas som ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag

Scancloud, med kontor i Stockholm och Östersund, är ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag enligt rankinglistan Sweden Technology Fast 50.

Varje år presenterar Deloitte Sweden Technology Fast 50 som listar de 50 teknikföretag som har växt snabbast under de senaste 5 åren. Fast 50 grundades 1995 i USA och i Sverige har de snabbast växande teknologiföretag rankats sedan 2004.

Scanloud är den tredje största aktören på den svenska marknaden för det som brukar kallas ”data capture” med ett tydligt fokus på e-faktura, och har under senaste året gått från 2 % marknadsandel till 11 %. Tack vare denna tillväxtökning finns nu Scancloud med som ett de rankade företagen och vinnarna presenteras vid prisutdelningen den 10 november på Nasdaq i Stockholm.

- Vi jobbar stenhårt varje dag med våra egenutvecklade systemlösningar, som vi vet ligger i absolut teknisk framkant, för att underlätta den administrativa vardagen för våra kunder. Att rankas som en av de 50 snabbast växande teknologiföretagen i Sverige känns naturligtvis som en kvittens på att det vi gör är rätt, men framför allt en oerhörd motivator för att bli ännu bättre på det vi redan gör. Bara att vara rankad i detta sällskap känns som en stor ära, säger Peter Persson, VD på Scancloud som kommer finnas på plats när vinnaren av årets Sweden Technology Fast 50 presenteras på Nasdaq i Stockholm.

Om Sweden Technology Fast 50
Sweden Technology Fast 50 är den enda särskilda utmärkelsen för teknologiföretag i Sverige och är en objektiv ranking av de 50 snabbast växande teknologiföretagen.Rankinglistan baseras på företagens genomsnittliga intäktsökning under en fyraårsperiod. Rankingen inkluderar såväl publika som privata bolag och omfattar all typ av teknologi, från Internet, datorer och annan datautrustning till Life Sciences.