Arkitektur i verdensklasse On Stage på ScandBuild

On Stage på ScandBuild samler flere velkendte og verdensberømte arkitekter og eksperter. Fra scenen deler de deres tanker bag nogle af verdens netop nu mest omtalte bygningsværker.

Årets Arkitekt 2008, David Fisher fra Dynamic Architecture Group, Italien, har givet arkitekturen en ny dimension med sine Dynamic Towers i Dubai. På ScandBuild beretter han om de dynamiske bygninger, som følger naturens rytme og på den måde skaber en fjerde dimension af tid inden for arkitekturen. Et koncept som vil forandre formen på skylines over hele verden.
   Verdens bedste beboelseshus VM Bjerget i København, som vandt ved World Architecture Festival i Barcelona 2008, præsenteres på ScandBuild af arkitekten som tegnede huset - David Zahle fra BIG - Bjarke Ingels Group, København.
   Et af verdens mest energibesparende huse bygges for tiden i Åkarp nord for Malmö. De energieffektive konstruktioner bliver forklaret på ScandBuilds scene af Dr. tech. Karin Adalberth fra Prime project ab i Lund.
   Havnefronten i Ajman, De Forenede Arabiske Emirater - Ajman Crescent - præsenteres af arkitekt Uffe Bay-Smidt på aart a/s.
   Darwin Centre i London går ind i sin anden fase og om dette beretter arkitekt Anne Maria Indrio fra arkitektfirmaet C. F. Møller A/S.
   Bella Sky, Bella Centers nye hotel, skyder op i højden og arkitekt Bo Boje Larsen på 3XN er til stede på ScandBuild for at berette om tankerne bag projektet.

Flere eksperter On Stage på ScandBuild:
Arkitekt Rie Øhlenschlæger præsenterer Bolig+ projektet som fokuserer på næste generation af dansk boligbyggeri - det energineutrale hus. Kerstin Åkerwall, byplanlægningschef Malmö Stad og Anne Skovbo, byplanlægningschef Københavns Kommune, taler om Malmös og Københavns fremtidige byggeplaner. Civ. ing. Anna Bernstad, Skandinavian Green Roof, informerer om grønne tage i bymiljøer.
   Civ. ing. Anna Barosen, White arkitekter, tager emnet mærket arkitektur op. Miljømærkningen af huse er på fremmarch, men hvad står de forskellige mærkningsordninger egentlig for? Forskningschef Søren Aggerholm, Statens Byggeforskningsinstitut, taler om standardløsningar for energibesparende renoveringer i eksisterende huse. Arkitekt Tore Hvidegaard, 3D-byggeri, diskuterer kommunikationen mellem arkitekter og producenter.
   Læs mere om ScandBuilds talere på www.scandbuild.com. Forelæsningerne er gratis for ScandBuilds besøgende og ingen forudgående tilmelding er påkrævet. Med forbehold for eventuelle ændringer.

ScandBuild samler den skandinaviske byggebranche
ScandBuild er mødepladsen, hvor den besøgende får inspiration, information og knytter kontakter. Det er også samlingsplads for en række interessante konferencer med forelæsere som er ledende i Skandinavien inden for deres fagområder. Herudover vil der være inspirerende specialudstillinger, som blandt andet handler om de seneste nyheder i byggesektoren, samt arkitektmodeller og forskningsprojekter fra Arkitektskolen i København. Hertil kommer udstillere fra en stor del af Europa, som viser de allernyeste produkter og ydelser frem.

Yderligere information fås ved at kontakte
projektleder Hans-Erik Kristensson, +46 (0)40 690 85 52
presseansvarlig Catarina Schlager, +46(0)40 690 85 25

ScandBuild is organized by Sydexpo AB in consultation with a reference group consisting of representatives from Swedish and Danish branch organizations.

• arkitekter
  • byggeri