Konferenser om morgondagens byggande på ScandBuild

ScandBuild på Bella Center samlar verksamma inom främst de föreskrivande leden som arkitekter, entreprenörer, konstruktörer, fastighetsägare och inköpare. De kommer till mötesplatsen för att få nys om de senaste branschnyheterna, knyta kontakter och följa utvecklingen inom olika aktuella frågor. Sju konferenser som pågår samtidigt med ScandBuild ger deltagaren möjligheten att fördjupa sig i intressanta ämnen.

Internationell Fuktdag TISDAG 31 MARS
Både Danmark och Sverige har nyligen fått nya byggregler där krav på fuktsäkerhet uttrycks på nya sätt. Kritiska fukttillstånd måste identifieras för de material man ska använda och byggnader ska fuktsäkerhetprojekteras mot dessa krav. Detta tas upp på Internationell Fuktdag där världsledande experter inom fukt deltar som föreläsare.
   Arrangörer: Bygningsfysik vid Danmarks Tekniska Universitet samt FuktCentrum vid LTH

Sustainable Industrial Buildings TISDAG 31 MARS
Målet med konferensen är att synliggöra olika exempel på hållbart byggande, industrialiserade och energieffektiva byggmetoder. Frågan hur vi bygger framtidens passivhus med industriell teknik avslutar dagen.
   Arrangör: Teknologisk Institut

Skandinavisk Danvakdag ONSDAG 1 APRIL
Danvaks årliga konferens för ingenjörer inom Skandinaviska HVAC-branschen möts på ScandBuild på danvakdagen. Årets konferens fokuserar på klimat som till exempel inneklimat i byggnader, passivhus, värmesystem och energisystem.
   Arrangör: Danvak

Grøn IT i Byggeri 2009 ONSDAG 1 APRIL
Målet med konferensen är att ge byggbranschen mer kunskap om hur man bygger bostäder/kontor med en anpassningsbar IT-infrastruktur som både är mer energiriktig och framtidssäkrad
   Arrangörer: iPier Technologies och ITB Det Digitale Hjem

Internationell Träbyggnadsdag TORSDAG 2 APRIL
Träbyggnadsdagen är ett forum för alla i branschen där nya möjligheter med träbyggandet diskuteras. Branschen står inför nya utmaningar vad gäller ny arkitektur och nya klimat- och energismarta lösningar. Det handlar om ett nytt sätt att bygga.
   Arrangörer: Sveriges Träbyggnadskansli och Træinformation

Match making på ScandBuild TISDAG 31 MARS + ONSDAG 1 APRIL
Tysk-Danska och Tysk-Svenska Handelskammaren arrangerar företagsmöten mellan såväl svenska och tyska som danska och tyska byggföretag inom hantverk, bygg och byggmaterial. Genom ett personligt möte på ScandBuild kan nya affärskontakter knytas inför framtiden.
   Arrangörer: Tysk-Danska Handelskammaren och Tysk-Svenska Handelskammaren

För mer information - besök www.scandbuild.com eller kontakta
projektledare Hans-Erik Kristensson, +46 (0)40 690 85 52
pressansvarig Catarina Schlager, +46(0)4 690 85 25

ScandBuild is organized by Sydexpo AB in consultation with a reference group consisting of representatives from Swedish and Danish branch organizations.

• träbyggande
  • energieffektiva lösningar