KURERA DIG MED LAKRITS

KURERA DIG MED LAKRITS

1. Drick te gjort på lakritsrot

Te gjort på enbart lakritsrot är som balsam för själen. Lakritsroten innehåller salicylsyra som är läkande samt glycyrrhizinsyra som är antiinflammatoriskt. Genom att dricka rent lakritsrots te påverkas inte sömnen av tein som kan göra dig pigg innan du ska sova. Tein liknar koffein och finns i teblad. Drick istället ett te gjort på ren lakritsrot så sover du bättre samt får en lugn mage och håller dig kry!

2. Ät rålakrits

Rålakrits är fantastiskt gott och innehåller inget annat än 100 % ren lakrits. Rålakritsen kan även dämpa sötsug och lindra aptit. Vill man sluta röka kan även rålakritsen med sin rökiga smak hjälpa mot röksuget. Rålakritsen är naturens egen medicin, utan tillsatser eller kemiska ämnen.

(obs. Ät inte för mycket, vid en högre dos kan det påverka ditt blodtryck. Vi rekommenderar en rålakirtsbit efter måltid)

3. Gör en supersmoothie!

Gör en fantastiskt god smoothie på de mest antiinlammtoriska bären som finns & addera lite lakrits för ökad effekt! Lakritsen gifter sig ljuvligt tillsammans med hallon & blåbär. Du behöver endast 1 tsk lakritspulver till ca 5 dl smoothie för lagom smak!

Du hittar alla våra lakritsråvaror på vår hemsida!

www.lakritsfabriken.se

ScandChoco AB, Ängelholmsvägen 34, 254 42 Helsingborg