Aprillanseringar hos ScandChoco!

Aprillanseringar hos ScandChoco!

Lakritsfestival, Gastro Nord, produktlanseringar och nya varumärken... Det måste vara det absolut bästa sättet att inleda våren på tycker vi!

Nu hittar ni både nyheterna Salmiakserine NH4Cl och 5-års specialasken från Lakritsfabriken samt ekologiska Nordic Fudge och den svenska drycken NOA relaxation i vårt sortiment. Välkommen att möta våren med oss!

NORDIC FUDGE

Nordic Fudge startades av den unge matintresserade entreprenören Anton Thjellesen som en idé om att skapa något som aldrig funnits förut. Att blanda klassisk fudge med unika nordiska smaker. I våra skogar finns det smaker som inte går att hitta i stora delar av världen och målet är att fler ska få njuta av dem. Efter första året kom den första KRAV-märkta fudgen med nordisk karaktär som självklart är handgjord genom hela processen. Sedan starten har Nordic Fudge lyckats nå ut i flertalet butiker med hjälpa av distributören Dagsmeja och på exportmarknaden via bland annat en populär FoodBox i USA.

Lakritsfabriken i Ramlösa och dess grundare Martin Jörgensen har nu gått in som delägare i Nordic Fudge sedan februari 2016 och tillsammans med marknads- och försäljningsbolaget ScandChoco AB ska Nordic Fudge sortiment ytterligare spridas på den svenska marknaden. ”Jag ser att vi tillsammans kan utveckla flera nya ekologiska produkter, inte bara lakrits och fudge”, säger Lakritsfabrikens VD Martin Jörgensen.

Nordic Fudge finns i smakerna; Blåbär, Havtorn, Nypon, Tranbär, Lingon, Havssalt och Lakritsfabrikens lakritspulver.

NOA RELAXATION

NOA Relaxation grundades av Noa Fridmark år 2013 och har sedan dess fått stor uppmärksamhet på marknaden. Bland annat fick drycken utmärkelsen för bästa premiumdryck på världens största dryckestävling, The World Beverage Innovation Awards, i november 2014. Som ett resultat av den senaste forskningen och tusen år långa traditioner innehåller NOA Relaxation aktiva ingredienser som bidrar till minskad stress och ökat fokus. Drycken är koffeinfri och innehåller bland annat grönt te-extrakt (L-theanin) motsvarande 15 koppar grönt te. En perfekt stilla dryck för den som har många bollar i luften med andra ord. NOA Relaxation finns i tre smaker som alla har inspirerats av den svenska naturen; Fläder & Rabarber, Blåbär & Björksav samt Vildäpple & Krusbär.

Under april 2016 inleder ScandChoco distributionen av NOA Relaxation. Fokus kommer att ligga på HoReCa-sektorn men även som en del i att kunna erbjuda ett utökat dryckessortiment till de kunder som önskar.

NYHETER FRÅN LAKRITSFABRIKEN

Salmiakserien, NH4Cl, omfattar tre olika produkter, alla salta men med tre olika texturer; ett mjukt salmiakbär, en spröd mandel och en hård karamell. Samtliga produkter kommer i en helt ny förpackningstyp utvecklad av Kartongbolaget i Hälsingborg.

NH4Cl Liquorice Almonds – lakritsmandlar, en fantastisk smakkombination mellan den söta mandeln, vit choklad och salt lakritspulver på toppen.

NH4Cl Liquorice Berries – gelatinfria lakritsbär, en fruktig smak kombinerad med mjölkchoklad, lakritspulver och salmiak för det där perfekta salta stinget!

NH4Cl Liquorice Candies – hårda lakritskarameller, traditionella men med en salt twist!

Premium Liquorice Salmiak Dusted, 150 gram - en unik 5 års ask med ett helt nytt recept på salt lakrits; Premium Liquorice Salmiak Dusted. Asken är utvecklad tillsammans med vår kartongleverantör Kartongbolaget och är helt unik samt finns endast i begränsad och numrerad upplaga. Säljstart för boxen är 8 april och en tävling kommer att ske via Lakritsfabrikens Facebook sida där man kan vinna fina lakritspriser kopplade till askarnas unika boxnummer! Mer information om tävlingen skickas ut tillsammans med 5 års askarna.

VÄLKOMNA ATT BESÖKA OSS PÅ LAKRITSFESTIVALEN I STOCKHOLM 23-24 APRIL & GASTRO NORD I MONTER A31:40 26-29 APRIL!

Tel. 042- 29 27 90
E-post info@scandchoco.se