FOODGEEKZ - LAKRITSFABRIKENS DIGITALA AMBASSADÖR 2020

FOODGEEKZ - LAKRITSFABRIKENS DIGITALA AMBASSADÖR 2020

Foodgeekz drivs av de färgstarka, glada och digitala matnörd-systrarna Evelina och Emmy Hammelfelt från Helsingborg, Skåne. Foodgeekz har synts i Sveriges mästerkock, jobbat som kockar för yogaprofilen Josefine Bengtsson yogaretreat, blivit nominerad i det stora bloggpriset och topp 10 bland Sveriges bästa matinstagram 2018 enligt tidningen Allt Om Mat. Hos Foodgeekz får du ta del av kreativa recept, inspireras av tips och råd utifrån en hälsosam livsstil och en positiv inställning till livet.

Lakritsfabriken kommer tillsammans med systrana att utveckla recept och sprida ordet om att våga använda lakrits i matlagning både för de positiva hälsoeffekterna, men också för den goda smaken lakrits ger.

OM LAKRITSFABRIKEN

Sveriges första glutenfria premiumlakrits lanserades av Lakritsfabriken år 2011 och finns inte bara i Sverige utan även i våra nordiska länder samt Tyskland, Schweiz, Spanien, England och USA. Nu nio år senare har sortimentet vuxit och innehåller flera spännande produkter som chokladdoppad lakrits med olika smaksättningar samt lakritsråvaror för matlagning, bakning och desserter.

Lakritsfabriken i Ramlösa drivs av Martin Jörgensen, tidigare kock och sommelier, och distribueras på den svenska marknaden av systerföretaget ScandChoco AB.

Lakritsfabriken i Ramlösa

info@lakritsfabriken.se

Mer information finns på www.lakritsfabriken.se

ScandChoco AB, Ängelholmsvägen 34, 254 42 Helsingborg