Delikatessföretagen ScandChoco och Gåshaga Gourmet går samman!

Delikatessföretagen ScandChoco och Gåshaga Gourmet går samman!

ScandChoco AB, som grundades av Martin Jörgensen år 2005, och Gåshaga Gourmet AB, som grundades 2010 av Charlotta och Fredric Ankarcrona, går samman med målet att skapa ännu mer värde för sina kunder och leverantörer på den svenska marknaden. Samgåendet kommer formellt att ske den 15 augusti 2017.

”Gåshaga Gourmets fokus på unika delikatesser i premiumsegmentet kompletterar vår portfölj väldigt väl och i och med samgåendet siktar vi på en snabb tillväxt där 30 MSEK i årsomsättning är inom räckhåll” säger Martin Jörgensen, grundare och VD på ScandChoco AB.

Det nya företaget med arbetsnamnet ”ScandChoco Gåshaga Gourmet” kommer att ha sitt huvudkontor och lager i Ramlösa. Kunder välkomnas till Formex-mässan i Stockholm den 23 till 26 augusti för att uppleva fördelarna med samgåendet.

I ScandChoco har vi funnit en partner som delar våra värderingar och som tack vare att de funnits längre ligger före oss på marknaden. Jag ser nu fram emot att som vice-VD arbeta tillsammans med Martin och hans organisation för att samgåendet skall bli så lyckat som möjligt” säger Lotta Ankarcrona, grundare och idag VD på Gåshaga Gourmet AB.

Tack vare samgåendet erbjuds över 30 delikatess- och konfektyrvarumärken av högsta kvalitet från hela världen på den svenska marknaden. Bland storsäljarna återfinns Lakritsfabriken, Simply Chocolate, Mill & Mortar, Tea Forté, Taste of Nature, Berrywhite, John & John, Château d’Estoublon med flera.
Målet är att fortsätta bygga upp ett sortiment av unika och exklusiva produkter, som helst ska vara ekologiska och/eller rättvisemärkta.

OM SCANDCHOCO

OM GÅSHAGA GOURMET

Gåshaga Gourmet AB importerar och distribuerar delikatessvaror av högsta kvalitet till butiker och restauranger. Företaget, som ligger i Gåshaga på Lidingö utanför Stockholm, grundades 2010. Ägare är Lotta och Fredric Ankarcrona. www.gashagagourmet.se.

För mer information om sammangåendet, kontakta Martin eller Lotta:
- Martin Jörgensen, VD ScandChoco AB, 076-893 95 05
- Charlotta Ankarcrona, VD Gåshaga Gourmet AB, 0709 580 660