ScandChoco lanserar Patric Chocolate by Alan McClure

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2012 08:51 CEST

En ny-gammal vänskap har återupptagits och ScandChoco lanserar nu amerikanen Alan McClures unika choklad i Sverige. Fler chokladkakor, Signature Blends och en ny intressant förpackning är vad som har hänt sedan vi först stiftade bekantskap med Alan för några år sedan.

Patric är en amerikansk småskalig chokladproducent som arbetar med bean-to-bartillverkning och som bygger på chokladtillverkaren Alan McClures passion för choklad. På bara några år har Alan gått från att satsa på sin dröm till att bli en respekterad och prisbelönt tillverkare.

Från att ha inspirerats av den franska chokladtraditionen under en resa till landet i mitten av 2000-talet startade Alan Patric Chocolate. Vidare resor till chokladproducerade länder resulterade i en första chokladkaka; mörk choklad 70% från Madagaskar.

Tillsammans med Askinosie Chocolate och ett fåtal andra amerikanska chokladproducenter har Patric etablerat USA som ett chokladproducerande land att räkna med gällande kvalitet och kunskap.

ScandChoco kom i kontakt med Alan och Patric för ett antal år sedan genom vännerna på Johan & Nyström. Nu några år senare har Alan utvecklat Patric, både med fler chokladkakor och uppdaterad design.

CHOKLADKAKORNA

Under hösten kommer ScandChoco att lansera tre av Alans chokladkakor. Samtliga innehåller 65 gram och rekommenderat butikspris är ca 69 kronor.

Madagscar Dark Chocolate 75%

Djup, koncentrerad kakao smak, som en espresso av kakao från Madagaskar med nötter, kaffe och underliggande toner av citrus och bär.

Signature Blend Dark Chocolate 70%

Patrics Signature Blend innehåller utvald kakao från olika delar av världen som alla har sin egen unika smak och arom. Dessa blandas till en komplex ensemble av smaker där bland annat citrus och bär är framträdande och toner av kaffe och rostade nötter tillhör eftersmaken.

Signature Dark Milk Chocolate

Alan McClures bästa mjölkchoklad med utvald kakaomix som subtilt mjukas upp med noter av färsk, krämig, söt mjölk. Den innehåller dessutom mycket mindre socker än en genomsnittlig mjölkchokladkaka. Detta är verkligen en mjölkchoklad olik alla andra.

Ann-Sofie Malmgren, Marketing Manager

ann-sofie.malmgren@scandchoco.se

Mer information finns på: www.scandchoco.se och www.patricchocolate.com

Kommentarer (0)