Exklusiva solbågar från MCM!

MCM är ett lyx varumärke som grundades 1976 i München, Tyskland och då föddes en önskan av att vara annorlunda och en ambition för perfektion.

Nu introducerar MCM nya inresidenta solglasögon för kvinnor, där denna moderna solbågen tas till nästa nivå i sin exklusiva stil. Solbågen från MCM är utsmyckad av det ikoniska "Visetos"-mönstret och finns tillgänglig i färgerna lila och rosa.

Scandinavian Eyewear är ett svenskt ledande glasögonföretag med en historia som sträcker sig tillbaka till 1948. Företaget designar, utvecklar och marknadsför glasögonvarumärken så som Skaga, Pilgrim Eyewear, Oscar Jacobson, Lexington Eyewear mfl.

Sedan 2012 är bolaget en del av Marchon Eyewear, Inc. som är en av världens största tillverkare och distributörer av kvalitetsglasögon och solglasögon. Företaget marknadsför sina produkter under prestigefyllda varumärken inklusive: Airlock, Calvin Klein, Chloé, Columbia, Diane von Furstenberg, Dragon, Etro, Flexon®, G-Star RAW, Karl Lagerfeld, Lacoste, Liu Jo, Longchamp, Marchon NYC, Marni , MCM, Nautica, Nike, Nine West, Salvatore Ferragamo, Sean John och Skaga. Marchon distribuerar sina produkter genom ett globalt nätverk av dotterbolag och distributörer, och serverar över 80 000 konton i mer än 100 länder.