Marchon Eyewear och G-III Apparel Group signerar ett exklusivt globalt licensavtal för DKNY och Donna Karan New York Eyewear

NEW YORK, NY, JULI 16, 2018 - Marchon Eyewear, Inc. och G-III Apparel Group, Ltd. meddelade idag att de har ingått ett långsiktigt exklusivt globalt licensavtal för DKNY och Donna Karan New York Eyewear. Enligt licensavtalet börjar DKNY sol- och optiska glasögon introduceras med utrullning globalt från och med mars 2019. DKNY eyewear kommer att belysas av den moderna uttrycket av det globala livsstilsmärket, med inspiration från DKNYs ikoniska sportkläder och accessoarer. Planen är att utvidga erbjudandet av produkter till att omfatta Donna Karan New York sol- och optiska glasögon kort därefter.

Jeffrey Goldfarb, vice VD för G-III Apparel Group, säger: "Marchon Eyewear innovativa design, starka varumärkesportfölj och globala distributionsmöjligheter är bevis på deras ledande position på marknaden. Vårt partnerskap med Marchon Eyewear är ett utmärkt exempel på vår pågående strategi för att maximera räckvidden i världen för våra ikoniska livsstilsmärken, DKNY och Donna Karan New York. "Vi är oerhört stolta att samarbeta med G-III och DKNY, ett av de mest beundrade amerikanska modevarumärkena i världen", säger Nicola Zotta, VD och koncernchef för Marchon Eyewear. "Vi ser fram emot att skapa unika glasögonkollektioner som exemplifierar DKNYs ikoniska stil, liksom att vara en del av varumärkets tillväxt och fortsatta framgångar."

Den nya kollektionen är planerad att säljas globalt i utvalda varuhus, butiker och premium sol och optiska återförsäljare, samt på DKNY-butiker och online på DKNY.com.

Marchon Eyewear höll tidigare glasögonlicenser för DKNY och Donna Karan New York från 1999 till och med 2004.

Det är i 70 år som bågarna med stor omsorg designats och utvecklats, på en och samma plats.