Marchon Eyewear och Victoria Beckham signerar ett exklusivt globalt licensavtal för glasögon

NEW YORK, NY & LONDON, UK, NOVEMBER 20, 2018 – Marchon Eyewear, Inc. och Victoria Beckham Ltd., tillkännagav idag att de har ingått i ett exklusivt, långsiktigt globalt licensavtal för sol och optiska glasögon.

De nya kollektionerna som utvecklats under licensavtalet kommer att rulla ut globalt från och med hösten 2019. Kollektionerna kommer att utvecklas i Italien och kommer att fortsätta att belysa Victoria Beckhams intuitiva och eleganta estetik, med tydliga koppligar till varumärkets  kläder och accessoarers sofistikerade femininitet.

Paolo Riva, VD för Victoria Beckham Ltd., "Detta nya partnerskap med Marchon kommer vid en spännande tid för verksamheten, eftersom vi arbetar för att nå vår globala potential och utöka varumärket efter en rad strategiska partnerskap och möten sedan våra nya aktieägare NEO Investment Partners gick med i verksamheten i slutet av förra året. Glasögon är synonymt med vår grundare och den här licensen kommer att göra det möjligt för oss att utöka vår närvaro på marknaden och dra nytta av Marchons tekniska innovation, kompetens inom produktutveckling och globalt distributionsnät. Samtidigt fortsätter vi att erbjuda våra kunder en produkt som de kan känna sig starka i och exalterade av. Marchon är en branschledare som arbetar med sådana dynamiska, ikoniska varumärken, så vi är glada att kunna meddela detta partnerskap med dem. "

"Victoria Beckham har gjort ett anmärkningsvärt jobb med att bygga ett sant lyxmärke med en säker identitet och autentisk synvinkel, och vår organisation är oerhört stolta att samarbeta med Victoria och hennes team", säger Nicola Zotta, VD och koncernchef för Marchon Eyewear , Inc. "Vi tror att varumärket Victoria Beckham kommer att snabbt och bli en av de mest inflytelserika inom branschen. Vi är engagerade i framgången för detta partnerskap och ser fram emot att producera glasögon som kännetecknar varumärkets fashion forward anda och bidra till varumärkets fortsatta globala tillväxt. "

Den nya linjen är planerad att säljas globalt i utvalda varuhus, butiker och premiumsol och optiska återförsäljare, såväl som i Victoria Beckham-försäljningsställen och online på victoriabeckham.com.

Det är i 70 år som bågarna med stor omsorg designats och utvecklats, på en och samma plats.