Nike introducerar luftiga och sköna bågar.

I vår introducerar Nike de nya tillskotten till den optiska glasögonkollektionen som kombinerar sport och mode. Glasögonen är tillverkade i högkvalitets material med trendiga färgaccenter. Denna kollektion är utvecklad för optimal kapacitet och stil, avsedd för både atleter och trendsättare.

Nike 7103 och 7104. Denna ultralätta båge prioriterar komfort, med kanaler på insidan av skalmarna för ett ökat luftflöde. Dubbla skalmar och en emaljfylld märkesprofilering förstärks av rika mängder av färg. Båda stilarna finns tillgänglig i Matte Black, Matte Grey, Matte Cargo Khaki och Matte Blue.

Nike 7240 och 7241. En perfekt mix av sport och mode, som ger enkel komfort och god hållbarhet för en aktiv livsstil. Den stabilt färgade acetatbågen följs av starka färger på skalmarnas insida, medan den utsmyckade Nike svischade loggan i metall pryder varje hörn. Nike 7240 finns tillgänglig i Matte Black, Grey, Matte Tortoise och Blue Tortoise. Nike 7241 finns tillgänglig i Matte Black, Grey Tortoise, Tortoise och Blue.

Nike 8172 och 8173. Denna klassiskt rektangulära bågfront i metall kompletteras av dubbla skalmar och en rik färgpalett. Skalmarna är utformade för att sitta bekvämt bakom öronen och har därmed en extra bra passform. Nike 8172 finns tillgänglig i Satin Black, Satin Gunmetal, Brush Gunmetal och Walnut. Nike 8173 finns tillgänglig i svart, Gunmetal, Brushed Gunmetal och Satin Walnut.

• marchon
  • nike

ABOUT NIKE, INC.

NIKE Inc., based near Beaverton, Oregon, is the world’s leading designer, marketer and distributor of authentic athletic footwear, apparel, equipment and accessories for a wide variety of sports and fitness activities. Wholly owned NIKE subsidiaries include Converse Inc., which designs, markets and distributes athletic footwear, apparel and accessories and Hurley International LLC, which designs, markets and distributes action sports and youth lifestyle footwear, apparel and accessories. For more information, visit www.nikeinc.com and follow @Nike.

ABOUT MARCHON EYEWEAR, INC.

Marchon Eyewear, Inc. is one of the world’s largest manufacturers and distributors of quality eyewear and sunwear. The company markets its products under prestigious brand names including: Airlock, Calvin Klein, Chloé, Columbia, Diane von Furstenberg, Dragon, Etro, Flexon®, G-Star RAW, Karl Lagerfeld, Lacoste, Liu Jo, Longchamp, Marchon NYC, Marni, MCM, Nautica, Nike, Nine West, Salvatore Ferragamo, Sean John and Skaga. Marchon distributes its products through a global network of subsidiaries and distributors, serving over 80,000 accounts in more than 100 countries. Marchon is a VSP Global company, which connects its 82 million members to affordable, accessible, high-quality eye care and eyewear. Its industry-leading businesses combine to bring quality eye care insurance, high-fashion frames, customized lenses, ophthalmic technology, and connected experiences to increase access to eye care around the world.