BUJJO ÖKAR DISTRIBUTION I SVERIGE

Bujjo, den nya ekologiska drickbuljongen som lanserades i november av Scandinavian Organics, ökar sin distribution i Sverige.

’Bujjo lanseras nu gradvis på Ica och Hemköp. Vi har även lanserat Bujjo på de trendiga Stockholmsbutikerna Paradiset, Urban Deli och Eat. Det är därför mycket glädjande att vi fått en sådan positiv respons från handeln säger Micke Westin, försäljningsdirektör på Scandinavian Organics.

Företaget går även ut med en storsatsning på utomhusreklam i Stockholm under v. 10 – 11.

För mer information, kontakta Micke Westin på micke.westin@scanorganics.com

• Mat, dryck

Scandinavian Organics AB (publ) är en producent av ekologiska matprodukter till konkurrenskraftiga priser. På bara drygt ett år har Bolaget vuxit kraftigt och Bolagets produkter ligger nu centrallagerlagda inom ICA, Axfood (Hemköp och Willys),Bergendahls, Martin Servera och Menigo .Produkterna säljs även i ett antal Coopbutiker. Företaget har även gjort stora framsteg inom den offentliga sektorn, framförallt inom skol- och äldreomsorgen. Bolaget är noterat på Nordic MTF under kortnamnet SCO MTF och Bolagets Mentor och likviditetsgarant är Mangold Fondkommission.

Nils Wetterlind

Presskontakt Grundare och VD +46 722 236888