Bildutställningar på Scandinavian Photo

Under hösten finns chansen att se många intressanta fotoutställningar i Scandinavian Photo:s lokaler i Göteborg, Malmö och i Bankeryd.

Göteborg

I lokalerna på Södra Ågatan 18A i Mölndal pågår just nu en utställning med fotograf Annelie Utter, svartvita motiv från bland annat Uganda, Botswana och Kenya. Parallellt pågår också Dan Isac Wallin:s utställning ”Steps on snow, dust on lips”, stämningsfulla och spännande polaroidbilder. Båda dessa utställningar pågår fram till den 30 september.

Mellan den 1/10 – 29/11 kommer sedan utställningen ”Street people” med gatubilder av Daniel Eliasson samt mellan den 14/10 - 15/11, utställningen ”Impressions”, färgsprakande och välkomponerade naturbilder av Per Bergenheim.

Malmö

Lokalen i Malmö hittar man på Östra Förstadsgatan 44. Där kommer man mellan den 6/10 - 25/11 kunna beskåda utställningen ”Scandinavian Photo 4K Gallery”, Sverigepremiär för stillbildsutställning i 4K formatet. Denna utställning kommer följas av Fotograf Eric Linders ”Havet” mellan den 2/12 – 7/1, där man får chansen att se och lära sig mer om hajar.

Bankeryd

Just nu pågår utställningen ”Från Svalbards vidder till en liten bäck i Hjo” med fotograferna Göran Magnusson och Bengt-Åke Öhgren, en utställning som pågår fram till den 5:e november. Detta kommer följas av en ”Storfototräff” där fotoklubbarna i Jönköpings närområde visar sina tävlingsbilder mellan den 14 – 26 november. Adressen är Tallvägen 34 i Bankeryd.

• Bio, film, foto

• bildgalleri
  • fotogalleri
  • galleri
  • fotografi
  • foto&video
  • foto
  • vernisage
  • bildutställning
  • fotoutställning

Scandinavian Photo är Nordens ledande återförsäljare av foto- och videoprodukter. Försäljning finns i dagsläget i Sverige, Norge och Finland. Bolagets strategi är att kombinera internethandel/distanshandel med mötesplats i form av fysiska butiker i de större städerna. Scandinavian Photos fokus är bra priser, en mycket stor portion kunskap och en hög servicegrad. Bolaget har 140 anställda och omsätter cirka 750 mkr.