Nyheter från Fujifilm, vi har varit på Le Mans och testat.

Pressmeddelande   •   Jul 14, 2016 11:03 CEST

Le Mans Classic

Fujifilm lanserar idag sitt nya flaggskepp i X-serien; XT-2 tillsammans med ett batterigrepp och blixten EF-X500.

Med en 24 megapixel bildsensor, video med 4K-upplösning och den snabbaste och mest avancerade autofokusen hittills i någon av Fujifilms modeller är nya X-T2 en kamera för dig som vill ha högsta möjliga prestanda i minsta möjliga förpackning. Den intar därmed platsen som flaggskepp i X-serien, jämte syskonet X-Pro2 som lanserades tidigare i år.

Läs hela nyheten här

Förra veckan var vi på ett besök i Frankrike, närmare bestämt i Le Mans. Fujifilm lanserade i torsdags en ny kameramodell, X-T2 och vi blev inbjudna att testa den under bilrace-tävlingarna på Le Mans.

Att fota racing med tidigare Fujimodeller har varit, i det närmaste, omöjligt. Nu har det skett stora uppdateringar och mycket arbete har lagts på följefokussystemet.

Läs gärna hela testet i vår Photoblogg