Prisbelönta fotografer föreläser när Canon on Tour kommer till Scandinavian Photo i Malmö

Den 31 maj – 2 juni gör Canon on Tour ett stopp i Malmö för tre späckade inspirationsdagar hos Scandinavian Photo. På programmet står föreläsningar med bland andra Åsa Sjöström, Tom Svensson och Emma ”RockFotoEmma” Josephson Svensson. Eventet är helt gratis och vänder sig till alla typer av fotografer.

Som besökare på Canon On Tour i Malmö kommer man att kunna lyssna på intressanta föreläsningar av Åsa Sjöström - flerfaldigt belönad i både World Press Photo och Årets Bild – samt Tom Svensson, professionell bevarandefotograf, och den uppmärksammade fotografen Emma Josephson Svensson, även känd som RockfotoEmma. Föreläser gör även Anna Ulmestrand, Michelle Francati och Nicolai Brix.

Under Canon on Tour kommer även representanter från Canon att vara på plats för att visa upp och föreläsa om de senaste produkterna inom foto och film – bland annat nyaEOS 1DX Mark II ochCanons professionella video- och filmkamerasortiment. Även Sennheiser, Benro och Aputure kommer att finnas på plats.

För ytterligare information, kontakta:
Anders Nordgren, Scandinavian Photo Malmö
anders.nordgren@scandinavianphoto.se