Scandinavian Photo blir officiell återförsäljare av Hasselblad i Sverige, Norge, Danmark och Finland

Från och med den 1 januari är Scandinavian Photo officiell återförsäljare av Hasselblad i Sverige och Danmark (Norge och Finland fr.o.m. 22/12 2017). Med start 1 januari kan du köpa Hasselblads flaggskepp X1D-50c hos oss och demoexemplar av kameran kommer initialt finnas i våra butiker i Mölndal (Södra Ågatan 18A), i Stockholm (Sveavägen 20), i Oslo (Møllergata 4) samt i vår nya butik på Vasagatan 14 i Stockholm som öppnar i början på 2018.

Hasselblad X1D-50c har en unik kombination av storlek, hantering och bildkvalité. Genom att avlägsna spegeln har Hasselblad fått ner vikten till drygt hälften av en vanlig mellanformatskamera samtidigt som flera av de eftertraktade egenskaperna från en Hasselblad med mellanformatssensor såsom väldigt hög detaljrikedom, stort färgdjup och högt dynamiskt omfång bibehålls. Tack vare en centralslutare i objektivet får du blixtsynkronisering på samtliga slutartider. Hasselblad X1D-50c är helt enkelt den perfekta kameran både i och utanför studion när du inte vill kompromissa med bildkvalitén!

Hasselblad X1D-50c kommer i tre olika utföranden, pris från 83.990,- (67.192,- exkl. moms).

Läs mer och kolla in vårt utbud av Hasselblad här!