Scandinavian Photo och Fujifilm bjuder in till vernissage i samband med lanseringen av X-Pro2

Fujifilms populära X-system firar 5-års jubileum 2016, och i samband med lanseringen av den efterlängtade kompakta systemkameran X-Pro2 hängs en bildutställning i Scandinavian Photos butik på Sveavägen i Stockholm. Den 22 januari finns fotografen Serkan Günes, som testat X-Pro2, på plats vid vernissaget för att svara på frågor om nya X-Pro2 och X-systemet.

Utställningen på Sveavägen är en del av en större utställning som hänger på Fujifilms internationella huvudkontor i Tokyo, Japan. 100 utvalda X-fotografer världen över har testat X-Pro2 – sex av dem från Norden: danska Flemming Bo Jensen och Charlene Winfred, norska Pål Laukli och svenska Per-Anders Jörgensen, Knut Koivisto och Serkan Günes.

Den 22 januari kommer X-fotografen Serkan Günes att finnas på plats i butiken kl. 14-18 tillsammans med personal från Fujifilm Nordic för att svara på frågor om nya X-Pro2 och X-systemet.

-Som landskapsfotograf är jag väldigt glad för detaljåtergivningen tack vare den högre upplösningen i X-Pro2, utan att kompromissa med det otroliga dynamiska omfånget. Jag har väntat länge på denna högupplösta sensor och jag är glad att säga att den mött mina höga förväntningar. Jag bor i en småstad 100 km norr om polcirkeln och min testmiljö är svenska Lappland. Vintern här är känd för sina extremt låga temperaturer och kraftiga snöfall. Jag är väldigt imponerad av kamerans prestanda under sådana omständigheter, säger Serkan Günes.

Fujifilm kommer även ha med sig nyheterna X70 och X-ES samt det senaste objektivet XF100-400. Hos Scandinavian Photo kan du förhandsboka samtliga produkter och ta del av förmånliga bokningserbjudanden.

Välkommen på vernissage med Fujifilm och Serkan Günes

Tid: 22 januari kl. 14-18
Plats: Scandinavian Photo, Sveavägen 20, Stockholm

Här kan du läsa om Fujifilm X-Pro 2.

Här kan du se fler av Serkans bilder.

• Evenemang