Komposittrall – ett material du inte behöver olja, slipa eller måla!

Vi är ett svenskt varumärke och företag, som är en av de ledande leverantörerna i Sverige på komposittrall och fasadpanel i träkomposit för hem och utomhusmiljö. Företaget grundades 2010. Vi har kontor och lager i Ängelholm. Som experter på komposittrall med 9 års erfarenhet har vi djup kunskap inom vårt område vilket gör oss till ett tryggt val.

Vi har ett brett komplett sortiment av både ihålig och massiv komposittrall samt fasadpanel med täckbrädor, hörnlister, täcklister etc. Vårt sortiment är detsamma från år till år, vilket är viktigt om du ska kunna komplettera med samma komposittrall i framtiden. Våra rostfria starka stålclips för bättre och snyggare fastsättning ger en springa mellan trallen på endast 2 mm vilket gör clipsen osynliga och det är unikt för oss.

Trallen består av giftfri plast och trä blandat i en mix (40/60) som ger materialet träkänsla samt är lätt och starkt samt helt återvinningsbart. Denna kombination gör även trallen långlivad och väderresistent. Trots vårt låga pris är vår komposittrall 25 mm i tjocklek för ökad styrka och skydd mot vridning och skevhet samt sprickbildning. Tunn lågpristrall (20mm) har sämre egenskaper.

Den långa livslängden, finishen och det låga underhållsbehovet gör detta material till det självklara valet. Det är dessutom fritt från stickor, halkfritt, beständigt och ger ett visuellt lyft jämfört med traditionell trätrall. Det känns som trä, ser ut som trä och ska hanteras som trä men betydligt enklare att underhålla. Ingen slipning målning eller årlig inoljning behövs. Trallen finns i flera olika mönster, varianter och färger. Den har hög färgstabilitet och är genomfärgad. Den är också vändbar med olika spårning på varje sida. Välj själv vilken sida du vill ha uppåt.

Vi lämnar 10 års garanti mot röta. Det finns konkurrerande produkter men Scandinavian Plank kan genom effektiva säljkanaler, och undvikande av höga omkostnader och mellanhänder samt stora volymer som pressar priserna erbjuda hög kvalitet till mycket låga priser samt snabba leveranser.

Noggrannhet, målmedvetenhet och drivet av att ständigt överträffa våra kunders förväntningar är några av grundstenarna som lett till våra framgångar. Våra kunder är alla de stora byggbolagen som Peab, NCC, JM, Skanska med flera men vi säljer och levererar även direkt till privatpersoner och byggfirmor.

• Skåne

Tveka inte att kontakta oss. Vi svarar på alla mejl och återkommer inom ett dygn!

info@scandinavianplank.se

www.scandinavianplank.se