Komposittrall för altaner och runt pooler

Scandinavian Plank AB är ett svenskt varumärke och företag som är en av de ledande leverantörerna i Sverige på trall och fasadpanel i träkomposit för hem och utomhus miljö. Företaget grundades 2010. Vi har lager i Ängelholm och kontor i Malmö. Nogrannhet, målmedvetenhet och drivet av att ständigt överträffa våra kunders förväntningar är några av grundstenarna som lett till våra framgångar.

Till sommaren drömmer vi kanske om att samlas på vår altan eller uteplats tillsammans med våra vänner. Men sommaren i Skandinavien är relativt kort och därför bör vi utnyttja denna tid till att njuta och inte använda vår ledighet till tidskrävande oljning och målning. Med våra produkter i träkomposit från Scandinavian Plank blir underhållet mycket mindre och det räcker med en avspolning eller tvätt med såpa och vatten.Glöm allt som har att göra med oljning, slipmaskiner, torrsprickor etc. I stället kan du njuta och koppla av.

Trallen som är tillverkad av träfiber och plast (HDPE) är ett miljövänligt alternativ till giftigt tryckimpregnerat virke. Den består till 60% av träfiber och 30% plast. Resterande 10% är UV-filter - tillsatser som skyddar mot solljusets skadliga påverkan samt pigment vilket borgar för lång livslängd. Sammansättningen är densamma i alla våra kompositprodukter. Dimensionen är 140x25 mm och längden 2800 mm. Åtgång 7 meter / kvm. Max regelavstånd 40 cm. Finns i tre fina naturliga kulörer. Mörkgrå (NCS S 7500-N), mörkbrun (NCS S 5020-Y30R) och ljusbrun (NCS S 5030-Y50R).

Vårt sortiment är brett och stabilt från år till år, vilket är viktigt om ni ska kunna komplettera med samma komposittrall i framtiden. Vi ger 10 års garanti mot röta. Vår trall kan kompletteras med täcklister, hörnlister eller bredare täckbrädor i samma material och färg för att få ett snyggare avslut. Våra unika stålclips för fastsättning ger endast 2-3 mm mellan trallbrädorna så de blir helt osynliga. Vi har även billigare clips i hårdplast, de syns mellan brädorna då avståndet mellan brädorna blir 5-6mm vilket inte alla uppskattar. Med vår trall går det att kombinera både ihålig och massiv trall då de har samma yttermått. Trallen är vändbar med olika spårning på varje sida. Mer information finns på vår hemsida.

• Skåne

Tveka inte att kontakta oss. Vi svarar på alla mejl och återkommer inom ett dygn!

info@scandinavianplank.se

www.scandinavianplank.se