Hej Jan-Inge!

Jan-Inge Isacsson är VD för ScandInfo och talesperson för Autopedia. Han berättar om vad han tycker är bäst med Autopedia och varför ScandInfo ville satsa på tjänsten och vara företaget som står bakom initiativet.

ScandInfo är ett företag som länge arbetat med kundundersökningar i olika segment, men aldrig på det sätt som Autopedia är utformat. Jan-Inge berättar om varför man ville lansera en sådan tjänst,

- Vi ville göra något som ingen hade gjort tidigare. Att vi valde bilbranschen beror på att vi har mycket lång erfarenhet av undersökningar kring bilar och vet att bilar är högintresseprodukter för konsumenterna. Det är en gammal dröm att göra en kundundersökning som omfattar hela bilbranschen och nu har den tekniska utvecklingen gjort det möjligt! – säger han.

Det som är unikt med Autopedia är att tjänsten sammanför konsumenter som hjälper varandra till nyttig information om sitt stundande bilköp. Men Jan-Inge tycker att Autopedia fyller flera funktioner på marknaden, och med sina offentligt publicerade undersökningsresultat gynnar tjänsten givetvis bilköparen, men också bilåterförsäljaren,

- Alla bilåterförsäljare kommer att vilja hamna högt upp i våra resultatredovisningar. Genom att använda sig av opartisk information från Autopedia får man som återförsäljare ett verktyg för att förbättra sin kundservice, möta sina kunders behov, och även detta kommer såklart att gynna alla bilköpare.

För det är i slutändan det som Autopedia går ut på enligt Jan-Inge, att alla svenska bilköpare skall bli helnöjda med sitt bilköp.