Vilken generalagent tar hem kategorin Årets Återförsäljarnätverk?

Den 7 januari 2014 avslöjas vilka som vinner prestigefyllda Guldknoppen 2013. Bakom priset står Autopedia, en oberoende tjänst som mäter hur nöjda alla svenska nybilsköpare är i Sverige. Resultatet baseras på samtliga inkomna svar under 2013.

I kategorin Årets Återförsäljarnätverk utkristalliseras Porsche som den tydligaste aspiranten för
Guldknoppen. Porsches återförsäljare har i dagsläget 86 % mycket nöjda kunder totalt sett och utmärker sig i synnerhet på egenskaper som kunskap, förståelse och leveransprecision. Lexus återförsäljare är på andraplats med 84 % mycket nöjda kunder och har möjlighet att knipa Guldknoppen. Deras styrkor är framförallt leveransprecision och mottagande.

Fakta om Autopedia och Guldknoppen

Autopedia är en tjänst och ett varumärke som ägs av ScandInfo Marketing Research AB. Alla som köper en ny personbil (exkl. förarlösa bilar såsom hyrbilar eller demobilar) i Sverige får ett brev på posten eller via e-post en vecka efter leverans av bilen. Samtliga frågor besvaras via webbaserade frågeformulär och avser hur nöjd man är med bilköpet. Register över personer och registrerade bilar köps av Transportstyrelsen. Efter 6 veckor får alla bilköpare som tidigare lämnat sin e-postadress till oss, en länk via e-post med inloggningsuppgifter till ett nytt webbaserat frågeformulär som avser hur nöjd man är med själva bilen.

Varje år delas Guldknoppen ut till de som under året har mest nöjda nybilsköpare. Guldknoppen 2013 kommer att delas ut i fyra kategorier; Årets Bilmärke, Årets Återförsäljarnätverk, Årets Bilmodell och Årets Återförsäljare. Guldknoppen 2012 gick till Skôda för Årets Bilmärke och till Mini för Årets Återförsäljarnätverk. Läs gärna mer på www.autopedia.se

• guldknoppen
  • bilköp