Autopedia fyller 1 år - ny konsumentfunktion lanseras!

Den unika och oberoende tjänsten Autopedia fyller 1 år idag. Sedan lanseringen för ett år sedan har vi 48 000 svar från nybilsköpare som har delat med sig hur nöjda de är med upplevelsen av själva köpet och hur nöjd man är med bilen. På 1-årsdagen lanseras nu den första versionen av konsumentfunktionen där varje person kan gå in och söka fram den bil och återförsäljare som har flest nöjda kunder utifrån just de kriterier som man själv tycker är viktiga vid val av ny bil.

- Det känns fantastiskt att vi på Autopedias 1-årsdag kan lansera den här konsumentfunktionen, säger Jan-Inge Isacsson, talesperson för Autopedia. Vad innebär då konsumentfunktionen? På autopedia.se kan man gå in och söka fram den bil och återförsäljare som har nöjdast kunder. Varje bilköpare har olika kriterier som de värdesätter som viktigast vid ett bilköp. Med sökfunktionen kan nybilsköparna pricka rätt bil och återförsäljare utifrån just sina kriterier, fortsätter Jan-Inge Isacsson.

Det finns mängder med olika biltester som är gjorda av bilexperter. Autopedia frågar de verkliga experterna, nämligen bilköparna själva som genomför det stora köpet och som kör bilen i vardagen. Vad nybilsköparna tycker går sedan att ta del av på autopedia.se, vilket är unikt bland marknadsundersökningar.

- Vi har sett ett behov där de som deltar i olika marknadsundersökningar också får något tillbaka av att de är med och delar med sig av sina åsikter och tankar. Därför publicerar vi och låter konsumenterna ta del av resultaten på autopedia.se, säger Jan-Inge Isacsson. Min förhoppning är att varje person som står inför ett bilköp ser Autopedia som den självklara sidan att besöka för att få vägledning inför sitt bilköp, avslutar Jan-Inge Isacsson, talesperson för Autopedia.