Framtidsdag på ScandInfo

Hur kan vi marknadsförare dra nytta av internet när vi bygger varumärken? Vilka trender kommer att utvecklas under 2009? Två frågeställningar som besvarades vid ett frukostseminarium på ScandInfo.

Framtidens varumärkesbyggande på nätet

Helge Tennø, strateg och digital planner på Screenplay, fokuserade på digitalt varumärkesbyggande. Han belyste vikten för marknadsförare att skapa meningsfulla sammanhang för individer på nätet snarare än att med all möjlig kraft försöka att överrösta alla andra med just sitt budskap.

Ta del av hela Helges material nedan.

Helge är även en flitig bloggare och delar med sig av mycket tankar och idéer på sin blogg.

Skandinaviska konsumenttrender 2009

Marius Jensen, Daglig ledare på Trend och Innovationsbyrån Bengal, talade om de konsumenttrender han ser under 2009. Den finansiella krisen får inte bara konsekvensen att vi konsumerar mindre utan även att vi konsumerar annorlunda. Sex trender som växer under året är, du är vad du delar, nätverksstress, SuperNormal, lokal kotroll, hållbarhet och mediaslitage.

Ta del av hela Marius material nedan.

• konsumenttrender
  • varumärkesbyggande