Ledande Magento-utvecklare ger sig in på den svenska marknaden

STOCKHOLM, 24 NOVEMBER, 2016

Scandiweb, en ledande Magento-utvecklare i Europa, går in på den svenska marknaden. Målet är att ge svenska e-handelsbolag tillgång till bättre och snabbare Magento-utveckling.

Ideal kombination av nätverk och knowhow

“Potentialen för Magento-utveckling på den svenska marknaden är stor. Idag finns här två typer av Magento-konsulter. 1. De som ej har tid, och 2. de som inte har kunskapen och storleken att leverera professionellt och i tid. Scandiweb AB har den ideala kombinationen av lokalt nätverk och lokalt knowhow inom e-handel, uppbackade av utvecklare och supporttjänst i världsklass. Detta ger våra klienter snabbare och bättre service”, säger Emil Ponnert, VD på Scandiweb AB.

Öppnar Stockholmskontor

I ett joint-venture mellan Stockholmsbaserade Etaility AB och Riga-baserade Scandiweb, har nya kontor öppnats upp i Stockholm. Från Stockholmskontoret erbjuder Scandiweb AB förstklassiga e-handelslösningar i Magento. Bolaget har Europas största interna utvecklingsteam inom e-handelssystemet Magento och siktet är inställt på att bli den ledande tjänsteleverantören av Magento i Sverige.

Antons Sapriko, VD för Scandiweb förklarar: “Det har alltid varit vår plan att gå in på den svenska marknaden. Med mer än 13 års erfarenhet har vi arbetat med över 400 projekt och utvecklat en internationellt erkänd Magento- och e-handelsexpertis. På Scandiweb är din kontaktpunkt alltid en högst kompetent Magento-person. Med detta upplägg är vi säkra på att vi kan attrahera och serva svenska klienter med högt ställda krav.”

Förutom Magento-utveckling för både små och stora handlare, erbjuder Scandiweb en rad e-handelstjänster, inklusive 24/7 support, Omnikanalsintegrationer, mobila lösningar, distribuerade skalbara lösningar och kundanpassade lösningar/system.

För mer information, vänligen kontakta:
Emil Ponnert, VD, Scandiweb AB, emil.ponnert@scandiweb.com, 0732 429 341.

Läs mer om oss på vår hemsida:www.scandiweb.com

Om Scandiweb:
Vi är experter inom Magento e-handel. Sedan 2003 erbjuder Scandiweb allt från mindre självfinansierade start-ups till etablerade bolag/varumärken som Jaguar, Land Rover, New York Times, Reuters, Ur&Penn, JYSK och 400 andra klienter i 35 länder en unik Magento-tjänst och upplevelse. Scandiweb är en full-stack vertikalt integrerad tjänsteleverantör med det största utvecklingsteamet inom Magento i Europa och USA.

Om Etaility AB:
Etaility AB är en svensk e-handelsgrupp med visionen att alltid få e-handel att växa. Bolagets renodlade e-handelsfokus är byggt på tre affärsområden: Magento-utveckling, e-handelsrådgivning och aktiva investeringar i nordiska internethandlare. Genom det nya JV-samarbetet med Scandiweb, har affärsområdet med Magento-utveckling flyttats över till Scandiweb AB. Etaility AB har arbetat med klienter som www.Careofcarl.se,www.Etonshirts.com, www.Ribatex.se och www.Goodforkids.se.

• Detaljhandel

• scandiweb ab