Gå direkt till innehåll
Möjligheterna  ärmånga med detta standardiserade och samtidigt flexibla profilkoncept för transparenta takkonstruktioner.
Möjligheterna ärmånga med detta standardiserade och samtidigt flexibla profilkoncept för transparenta takkonstruktioner.

Utbyte av 5 500m­² glaslanterniner

I en gammal industrilokal där man tidigare tillverkat lastbilar skapas nu ett Innovationscenter för utveckling av framtidens transportlösningar. På taket på byggnaden fanns 76 st gamla, igensatta lanterniner, vilka Scanlight håller på att byta ut och ersätta med ett effektivt Lanternin-system. Utbytet sker i 2 etapper. Etapp 1 gjordes klart 2018 och under 2019 färdigställs Etapp 2.

Vi har använt oss av Scanlight System A60, som är perfekt anpassat för denna typen av projekt, med en bra balans mellan energikrav, pris och estetik.

Robert Andersson

Presskontakt VD Försäljning 042-268552

Glastak, Glaslanterniner och Takfönster

Sedan 1987 har Scanlight arbetat i ljusets tjänst. Tillsammans med arkitekter och uppdragsgivare bakom projekten tar vi fram perfekta lösningar för att släppa in dagsljus genom tak och skapar effekter med solens strålar. Vårt sortiment består av flera produkter med olika prestandanivåer. Vi är med i tidigt skede från teknisk rådgivning och projekteringssupport, till att gå i produktion. Våra montörer säkerställer den slutgiltiga kvaliteten på plats.

Scanlight System AB
Kustgatan 64C