Schüco lanserar nyheter i Sverige på Architect@Work den 3-4 April

Stockholm. På onsdag den 3 april är det dags för Architect@Work i Stockholm där Schüco är på plats för att visa upp prisbelönta nyheter.

Architect@Work som är utformad av och för arkitekter med ont om tid men ändå vill vara uppdaterad på marknadens nyheter. En jury godkänner vilka produkter som får presenteras och alla utställare ges samma utställningsyta – ett litet hörnformat bås.

Schüco Sverige kommer att vara på plats för att visa upp hela fem nyheter som lanseras under våren. Dessa är elementfasaden AF UCD 80, en marknadsledande fasad som är otroligt anpassningsbar vilket ger arkitekten stor frihet gällande utformning, glastjocklekar, designvarianter, etc. Schüco Seamless tar den minimalistiska designen till en ny nivå genom att kombinera olika panoramalösningar och möjliggör osynliga (sömlösa) övergångar mellan systemen. Panoramadesign och lösningar som ger maximalt med dagsljus presenteras även genom lanseringen av skjut- och lyftskjutdörren ASE 80 som fullkomligt raderar gränsen mellan ute och inne. Detta system har redan belönats med iF Design Award 2019 och har en slimmad design som maximerar glasytan och ljusinsläppet, tillhandahåller ett stort antal öppningstyper samt inbyggd komfort och säkerhet. Det nya fönstret AWS 75 PD.SI med marknadens smalast synliga profiler på öppningsbara aluminiumfönster lanseras också på veckans mässa. Även detta är belönat med iF Design Award och är ett superisolerat system som kan konstrueras ner till passivhusnivå och integreras i glasfasader. Sist men inte minst lanseras Easy Access som står för tröskelfria lösningar.

Är du arkitekt och vill ha en biljett är du varmt välkommen att kontakta Melinda Lemke på mlemke@schueco.com

Ni hittar Schüco i monter 100, Stockholmsmässan.

Schüco - systemlösningar för fönster, dörrar och fasader.

Med sitt världsomspännande nätverk av partner, arkitekter, konsulter och investerare skapar Schüco hållbara klimatskal som sätter människan i centrum. Fönster-, dörr- och fasadsystemen uppfyller de högsta kraven på design, komfort och säkerhet. De har lång livslängd och bidrar genom sin energieffektivitet till att minska koldioxidutsläppen. Företagets affärsområden metallbyggnation och komposit erbjuder målgruppsspecifika produkter för nyproduktion och modernisering anpassade till individuella krav i de olika klimatzonerna. Alla i byggprocessen inblandade parter erbjuds omfattande service hela vägen från idé till färdigställande. Med 4 800 medarbetare och 12 000 partnerföretag finns Schücorepresenterat i 80 länder och redovisade år 2014 en omsättning på 1,425 miljarder euro.

Karolina Westerborn

Presskontakt Marknadsansvarig 08-442 76 21