Bild från Hooker & Youngs show

Schwarzkopf Professionals European Essential Looks show i London

Under helgen 13-14 maj samlade Schwarzkopf Professional sina kunder i London för en stor show med stjärnglans. Det var European Essential Looks show som ägde rum i centrala London på anrika Troxy i lyxig art deco-stil. På plats samlades över 1000 frisörer från 15 olika länder, tillsammans med några av de största och mest framgångsrika internationella frisörstjärnorna för att inspirera och fira den senaste SS17 Essential Looks-kollektionen.

Redan under lördagen anlände de första eventdeltagarna till London för en dag med möjligheter till att upptäcka staden innan det på söndagen var dags för det stundande eventet. Det var nämligen dags för Schwarzkopf Professional European Essential Looks show 2017 som välkomnade över 1000 frisörer från hela Europa. Denna gång ägde eventet rum på anrika Troxy i centrala London där deltagarna samlades. Det blev en kväll för att fira den senaste SS17 Essential Looks-kollektionen och på schemat stod flertalet Look & Learn med frisörlegender samt Schwarzkopf Professionals ambassadörer som bjöd på inspiration med fokus på 2017 års största hårtrender och senaste lanseringar - BLONDME och OSiS Session Label. Deltagarna från Sverige bestod av strax över 50 deltagare bestående av allt från journalister, medarbetare, tekniker och influencers, men framförallt Schwarzkopf Professionals egna kunder från hela Sverige.

En show med stjärnglans
Showen inleddes av Brittiska Schwarzkopf Professionals general manager, Stuart Hamid. Hamid välkomnade alla gäster och berättade om hur Essential Looks handlar om att stötta och inspirera Schwarzkopf Professionals kunder och salonger för att alltid kunna erbjuda de mest aktuella trenderna och tjänsterna, och för att höja kreativiteten. Hooker & Young kickstartade kvällen med sin Made in England-kollektion som använde sig av modeller i färgsprakande 70-tals inspirerade looks och färger från BLONDME. Schwarzkopf Professionals BLONDME ambassadör, Kim Vo bjöd sedan på en underhållande show som firade den ‘Ultimata Blondinen’ och visade en helt ny appliceringsteknik, "lacing" som moderniserar ombre trenden för en mer naturlig finish. Bundy Bundy visade ‘The Powder of Blondes’, som var deras tolkning av grekisk mytologi där den starka, självständiga kvinnan stod i fokus, och X-presion som står bakom den pixlade och grafiska färgtrenden gick igenom vackra grafiska balayager, flätor och en tredimensionell lugg inför häpen publik.

Showen avrundades med en storartad final, signerad International Creative Director Simon Ellis, Global Styling Ambassador Tyler Johnston och Global Colour Ambassador Lesley Jennison, som tillsammans presenterade säsongens Essential Looks kollektion – Modern Ikon. Backstage infann sig även ett svenskt bidrag för att assistera stjärnfrisörerna – Noomi Horn som är en av Schwarzkopf Professionals svenska tekniker från Gävle.

Showen avslutades med en spektakulär final tillsammans med showens alla deltagare och 36 modeller som sammanlagt presenterat 6 olika shower. Med över 1000 frisörer från 15 olika länder som alla stannade då showen övergick till en stor fest, var de som gjorde dagen till en enastående European Essensial Looks Show.