Nyhetsbrev Mjärdevi Science Park juni 2010

Direktlinje till Mjärdevi

Linje 526 är en ny direktlinje mellan Ljungsbro och Universitetet och har tillkommit efter önskemål av boende i Ljungsbro. Linje 526 går inte via Resecentrum och kommer att passera både Mjärdevi, Universitetet och Universitetssjukhuset och täcker på så sätt upp tre mycket viktiga resmål och förbättrar arbetspendlingen betydligt. Tidsbesparingen blir cirka 20 minuter per dag.
Här finns tidtabellen.

Gott om jobb i Mjärdevi

Ett tydligt tecken på en uppåtgående trend i konjunkturen är att antalet lediga jobb i Mjärdevi ökar.
Här finns de lediga jobben.

Världskonferensen för Science Parks

Att Mjärdevi var internationellt välkänt var något som Mjärdevi Science Park AB:s ordförande Bengt Olsson kände till sedan tidigare, men när han för första gången deltog i en världskonferens för Science Parks fick han en mycket intressant inblick i det globala Science Park-samarbetet. Konferensen hade 1 100 deltagare från 60 länder och arrangerades i slutet av maj 2010 i Daedeok, Korea.
Läs mer om Pauls tankar kring konferensen här.

Deltagarlista Mjärdevi Science Park Golf 2010

Deltagarlistan (och reservlistan) för Mjärdevi Science Park Golf den 22 juni finns här.

Sommaröppet på Mjärdevis Restauranger

Sommaren 2010 kommer både Restaurang Com Inn (Teknikringen 7) och Brödernas Kök (Teknikringen 10) att ha öppet hela sommaren.

Restaurang Collegium (Teknikringen 7) har stängt veckorna 28-31

Chili & Lime (Teknikringen 10) har stängt veckorna 29-31

Restaurang Husman (Teknikringen 8) har stängt veckorna 29-31

Nr 2-2010 av Mjärdevi Magasin ute nu

Nu finns nr 2-2010 av Mjärdevi Magasin i tidningsställen runt om i Mjärdevi.

• Ur innehållet:
  • Brasilien nästa!
  • Mjärdevi i framtiden - politiken om Mjärdevi
  • Cybercom
  • FORAN visar världen i 3D
  • Världsledande på biogas - Scandinavian Biogas
  • AuraMind sammanför Indien och Sverige
  • SysPartner växer i Filippinerna
  • Maja och Faith spelar i Linköpings Fotboll Club
  • Mjärdevi Science Park AB och Mjärdevi Företagargrupp - samma intresse, olika ansvarsområden
  • Ingenjör Lundström: Så kommer du till universitetet

Du som inte har möjlighet att hämta ditt eget exemplar av tidningen kan ladda ner det här.

UCS samarbetar med NCF Group

United Computer Systems AB, UCS, har tecknat ett Trygghetsavtal med HSF Group och dess samtliga kontor. UCS ansvarar för företagens IT-infrastruktur och skapar en miljö där företagen kan samarbeta och dela resurser med varandra under hög säkerhet. Det finns även flera andra beröringspunkter mellan företagen.

Minovi vann VINN NU

Minovi vann det nationella VINN NU-priset på 300 000 kronor för sin unika lösning som mäter och synliggör alla former av vardagsmotion som till exempel cykling, promenader och hushållsarbete. Priset delas ut av Vinnova och Energimyndigheten till nystartade företag som baserar sin verksamhet på forsknings- och utvecklingsresultat.

Elits i Utsikts stadsnät

Mjärdeviföretaget ELITS har blivit den första tjänsteleverantören av IT-tjänster i Utsikts stadsnät. Med en stadsnätsuppkoppling siktar ELITS på att göra IT-miljöerna bland Östergötlands företag mer flexibla, säkra och lättillgängliga.

Nominera till Stora Teknikpriset

I höst delas Stora Teknikpriset ut för sjätte gången. Med en prisumma på 300 000 kronor till vinnaren, och 50 000 kronor till andra- och tredjepristagarna, är Stora teknikpriset precis vad det heter: ett stort teknikpris

Syftet med Stora teknikpriset är att lyfta fram och belöna de okända hjältarna i svensk industri: konstruktörerna, utvecklarna och entreprenörerna som tar fram produkterna som blir kommersiella framgångar.

Stora Teknikpriset delas ut den 26 oktober i år, men redan nu har processen att vaska fram vinnarna börjat. Ända fram till den 31 augusti är du välkommen att föreslå vem tycker ska få priset.
Ditt förslag lämnar du här.

Mobile World Congress, Barcelona Februari 14-17, 2011

For the ninth consecutive year, the Swedish Trade Council invites Swedish companies to participate in the Swedish Pavilion at the Mobile World Congress, the world’s most important international exhibition for mobile products and services.

Participating gives you a fantastic opportunity to exhibit your products to the telecom world and make valuable international contacts. Last year 49 000 professionals visited the exhibition, 54 percent of them holding at least c-level positions and 9,000 representing mobile network operators from around the world.

• mjärdevi magasin
  • restaurang