Nyhetsbrev Mjärdevi Science Park september 2010

Ledarskapsdagen i Mjärdevi 12 oktober

Is och vatten. Lagsport och individuell sport. Två välkända, färgstarka  och framgångsrika profiler från elitidrottens värld, en värld som ofta står modell för ledarskap och grupp-utveckling inom näringsliv och offentlig sektor talar vid Ledarskapsdagen i Mjärdevi den 12 oktober.

LEIF BOORK som är krönikör och expertkommentator i TV med sammanlagt 41 års erfarenhet som hockeytränare talar på temat Att fungera som ett lag.

HANS CHRUNAK som är  expertkommentator i TV, tidigare förbunds-kapten i simning och en av Sveriges mest kända idrottsledare talar kring 182 medaljer - inte bara tur.

Dessutom deltar en näringslivspanel bestående av
EWA LJUNGE affärsutvecklare Mjärdevi Science Park, ordförande StyrelseAkademien Östsverige
CHRISTER MÅRD regionchef Svenskt Näringsliv, ordförande Linköpings Hockey Club
LENA MIRANDA vd Skill.

Läs mer och anmäl dig här.

Storytellinglunch 16 september

Mjärdevi Kommunikatörsnätverk samlas till nätverkslunch med tema Storytelling den 16 september. Träffen är inte begränsad till enbart medlemmar i nätverket utan även övriga intresserade är välkomna. Handlar storytelling verkligen om att hitta på en bra story, som ska sälja en produkt eller ett företag?  Nej, tvärtom. Det handlar om att hitta. Inte hitta på.

2010 skrev Niclas Lindgren boken "Storytelling befolkar varumärket" tillsammans med Matts Heijbel som är Sveriges främsta konsult på området. Boken kom ut i april och hamnade snabbt på flera favorit- och måstelistor. Den är nu nominerad till Årets Marknadsföringsbok 2010.

Torsdagen den 16 september kommer Niclas till Mjärdevi Science Park och berättar hur företag, organisationer och entreprenörer använder Storytelling på ett affärsmässigt sätt.

Efter föredraget äter vi lunch tillsammans.

Tid: Torsdagen den 16 september kl 11-13,
Plats: Mjärdevi Science Park AB, Plan 2, Teknikringen 10 (Mjärdevi Center).
Kostnad: Självkostnadspris för lunchen.
Anmälan: Via mail till EvaMarie Törnström senast den 14 september.
Mer information: EvaMarie Törnström, Mjärdevi Science Park AB, 013-20 53 59

Möte med Motorola den 30 september

Torsdagen den 30 september kl 11.45 - 13.00 möter vi Owen Holmström som är Sverigechef för Motorolas utvecklingscenter:

Motorolas väg till marknadsledare av set-top boxar för IPTV.
Från Motorolas köp av Kreatel till där Motorola står idag, samt utmaningar inför framtiden.

Läs mer och anmäl dig här.

Webbpresentation Mjärdevi Science Park

Nu finns en presentation av Mjärdevi Science Park på webben! Länka gärna till den för att visa i vilket sammanhang ditt företag befinner sig.

Direktlänk till presentationen.
Länk till presentationen på Mjärdevis hemsida.
Presentationen finns också på Mjärdevis Facebooksida.

Nyheter från Mjärdevi

Det händer hela tiden väldigt mycket i Mjärdevi och vi publicerar mycket gärna dessa nyheter på Mjärdevi Science Parks hemsida. Det kan handla om både stort och smått och behöver inte alltid vara världsrevolutionerande upptäckter. Exempelvis är det många företag som rekryterar mycket personal just nu. Varför inte presentera de nyanställda under rubriken "På nya platser" eller "Nytt jobb"?

Hör mycket gärna av dig om du har någon nyhet som berör Mjärdevi Science Park!

EvaMarie Törnström, kommunikationsansvarig Mjärdevi Science Park AB, 0738-00 53 59.

Mjärdevistafetten 9 september

Nu är det äntligen dags för den 14:e upplagan av Mjärdevistafetten! Över 100 lag är anmälda.

Även om du inte deltar i något lag är du välkommen att komma till Collegiumparken och delta i folkfesten. Starten går kl 17.00 och vi räknar med att prisutdelning och utlottningar av priser sker ungefär klockan 18.30. Restaurang Collegium tar fram grillen så det kommer att finnas mycket gott både att äta och dricka.

Mer information om Mjärdevistafetten hittar du här.

EU väljer Sectra

Sectra, med moderbolag i Sverige, har fått förtroendet att leverera den produkt för säker telefoni som ska användas inom hela EU. Det är resultatet av EU-rådets upphandling där valet föll på Sectra Tiger XS. Det nyligen tecknade ramavtalet gäller i fyra år.
Läs mer här.

Actiwaves högtalarrevolution

Mjärdevi- och LEAD-företaget Actiwave har lanserat Opalum, det första högtalarmärket med deras revolutionerande teknik på konsumentelektronikmässan IFA i Berlin. Med Actiwaves teknik kan små, smidiga, till och med platta högtalare kan låta minst lika bra som en fullstor golvhögtalare.
Läs mer här.

Internationell Street Art på Mjärdevi

Ett nytt friskt inslag i Linköpings konstliv är Galleriet Ars Amandi, som drivs av Christina Karlsson. Med lokaliseringen i Collegium på Mjärdevi får här såväl teknikparken som det närliggande universitetet ett välbehövligt komplement. Höstens första utställare är den svenske, internationelle street art-konstnären Robert Hilmersson.
Läs mer i Corren.
Läs mer på Ars Amandis hemsida.

Dela med dig av Mjärdevi

Du har väl sett att du har möjlighet att lätt dela med dig av den information som du hittar på Mjärdevis hemsida. Klicka helt enkelt på "Dela" på sidan och flera olika möjligheter som exempelvis Facebook, Twitter, mail, utskrifter med mera dyker upp.

Direktlinje till Mjärdevi

Linje 526 är en ny direktlinje mellan Ljungsbro och Universitetet och har tillkommit efter önskemål av boende i Ljungsbro. Linje 526 går inte via Resecentrum och kommer att passera både Mjärdevi, Universitetet och Universitetssjukhuset och täcker på så sätt upp tre mycket viktiga resmål och förbättrar arbetspendlingen betydligt. Tidsbesparingen blir cirka 20 minuter per dag.

Här finns tidtabellen.

Du vet väl förresten att Östgötatrafikens mobila reseplanerare går att ladda ner till din mobiltelefon? Nu finns den också som iPhone-applikation.
Läs mer här på Östgötatrafikens sida.

Prenumerera på Mjärdevis nyhetsbrev

Du som inte redan är prenumerant anmäler dig här.

• webbpresentation
  • konstgalleri