Christoffer Rosendahl ny creAktör i creActive Mjärdevi

Mjärdevi Science Park AB har anställt Christoffer Rosendahl som creAktör i creActive Mjärdevi. Han kommer närmast från studier vid Linköpings universitet där han studerat till civilingenjör. Christoffer tillträdde tjänsten den 1 januari 2014.

- Christoffer kommer att arbeta med den arrangörsneutrala multiaktivitetsarenan creActive Mjärdevi, säger Sten Gunnar Johansson som är VD för Mjärdevi Science Park AB. creActive öppnade i september 2013 och har hittills besökts av cirka 8 000 personer, varav en stor del studenter. Christoffer kommer inte bara att fungera som värd i creActive under öppettiderna 10-16 på vardagar, utan han kommer också i högsta grad att vara delaktig i utvecklingen av den här mötesplatsen.

Målsättningen för creActive är att skapa kreativa möten mellan människor under devisen ”Där människor möts och idéer föds”, exempelvis mellan studenter och näringsliv. Studenter utbildar sig för att få ett bra och intressant jobb i framtiden och företag vill ha välutbildad och intresserad arbetskraft.

- Jag är väldigt entusiastisk inför de möjligheter som creActive erbjuder, säger Christoffer Rosendahl. Jag har redan en hel del tankar och idéer som jag hoppas kunna göra verklighet av i de här inspirerande lokalerna i hjärtat av Mjärdevi Science Park.

För mer information, kontakta gärna:

Sten Gunnar Johansson, VD Mjärdevi Science Park AB, 0705 936 346

EvaMarie Törnström, kommunikationsansvarig Mjärdevi Science Park AB, 0738 005 359

• nyanställd
  • creaktör