Flygets betydelse för teknikutveckling och företag

Press Release   •   Nov 08, 2011 10:34 CET

Lars Sjöström som är chef strategi- och teknikutveckling på Saab Aeronautics berättar vid en frukost i Mjärdevi Science Park om på vilket  sätt flygets teknikutveckling har skapat tillväxt inom många olika områden.  Vad kan vi i framtiden förvänta oss från flygindustrin och hur ser visionen ut för framtidens flyg i Sverige och Europa? Hur ska vi i regionen agera för att den flygtekniska forskningen på universitet, högskolor och företag ska fortsätta vara i framkant och leda till nya företag och ny teknik?

Dessutom kan affärer inom detta område leda till offsetmöjligheter. På vilket sätt kan företagen i regionen bli delaktiga i detta?

Medverkande: Lars Sjöström, chef strategi- och teknikutveckling, Saab Aeronautics.
Tid: Torsdagen den 10 november 2011 07.30 – 09.00
Plats: Collegium, Teknikringen 7, Mjärdevi Science Park, Linköping
Arrangörer: Mjärdevi Science Park AB och Saab
Mer information: Hör av dig till EvaMarie Törnström, kommunikationsansvarig Mjärdevi Science Park AB, om du vill delta i egenskap av journalist. EvaMarie når du på 0738-00 53 59.

Välkommen till Mjärdevi Science Park under vecka 45 - veckan då innovationskraften lyser extra starkt i vår region! Torsdagen den 10 november inleds med en frukost om Flygets betydelse för teknikutveckling och företag och avslutas med en Finansieringseftermiddag som belyser de olika stegen i ett företags utveckling, vad man bör tänka på under resans gång och hur man kan få ihop "reskassan"...