Lena Miranda tillträder som VD för Mjärdevi Science Park AB

Den 1 september 2014 tillträder Mjärdevi Science Park ABs nya VD, Lena Miranda. Hon kommer närmast från Industrikompetens i Östergötland AB där hon arbetat som chef för affärsutveckling och marknadsföring. Dessförinnan har hon drivit företaget Skill Scandinavia under tio års tid.

Vad var det som lockade med Mjärdevi?

- Det känns fantastiskt roligt att nu få arbeta med mina hjärtefrågor som innovation, entreprenörskap och tillväxt i en så spännande miljö som Mjärdevi Science Park.

Vad ska du göra under din första tid som VD på Mjärdevi Science Park?

- Jag kommer att ägna hösten åt att träffa både Mjärdevibolag och andra bolag och organisationer i Linköping för att höra deras synpunkter på vad vi från Mjärdevi Science Park kan göra för att stötta dem i deras utveckling. Det handlar också om hela det övriga kontaktnätet eftersom Mjärdevi arbetar över hela linjen från lokalt till globalt.

Är det något specialområde som du redan funderar på att utveckla?

- Jag har mycket tankar kring hur vi kan arbeta vidare på det digitala området. Till exempel har jag just startat listan #mjärdevitwittrare där jag samlar företag och människor som är verksamma i eller i anslutning till @Mjardevi.

• vd
  • tillväxt

Mjärdevi Science Park utvecklas nu som tredje generationens science park och firar under 2014 sitt 30-årsjubileum.