Linköpings största stafettlopp - Mjärdevistafetten - för 18:e gången på torsdag den 12 september

Den 12 september arrangeras Linköpings största stafettlopp - Mjärdevistafetten - för artonde året i rad. Folkfesten har start, växling och mål i Collegiumparken (bakom Collegium) i Mjärdevi Science Park. Varje delsträcka är 3,2 km och banan går på gator och stigar runtom i Mjärdevi Science Park.

Deltar gör 140 lag i de olika klasserna Dam, Herr, Mixed och Promenad.
I tävlingsklasserna Dam, Herr och Mixed är det chiptidtagning,

Förra året - 2012 - sprang snabbaste dam, Hanna Kaiser på 11:57, vilket motsvarar 3:44 minuter/kilometer och snabbaste herre var Fredrik Johansson på 9:35, vilket motsvarar 2:59 minuter/kilometer.

Lagrekorden:
Damer 51:00
Herrar 40:57
Mixed 46:27

Tidtagningen sköts av Neptron (samma som sköter tidtagningen i exvis Lidingöloppet) och arrangörsgruppen består av både föreningar (LASS, Korpen), non-profit-organisationer (Mjärdevi Science Park AB) och företag/sponsorer (Collegium, Ericsson, Corallen, Team Sportia, Swedbank, Linköping City Airport, KLM och ActiPro) som tillsammans ser till att det hela blir verklighet.

Mjärdevistafetten är inte någon form av företagsintern uppgörelse utan är Linköpings största stafettlopp och öppet för ALLA (under förutsättning att man anmäler sig och betalar den blygsamma anmälningsavgiften).

Här finns mer information om Mjärdevistafetten 2013 inkl en kort rapport från förra året. http://www.mjardevi.se/sv/service/mjaerdevistafetten-2013

Bilder från förra året finns här: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152083114460554.894458.412843900553&type=3 och här: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152083131570554.894463.412843900553&type=3

Kontakt och mer information: EvaMarie Törnström, kommunikationsansvarig Mjärdevi Science Park AB, 0738-00 53 59

• stafettlopp