Linköpingsföretaget Senzum bygger nytt hus i Science Park Mjärdevi

-Vi har letat efter en plats där vi kan fortsätta expandera vår verksamhet och samtidigt erbjuda vår personal en bättre arbetsmiljö, säger Henrik Tegelström, Group CEO för Senzum. I Science Park Mjärdevi får vi dessutom en naturlig koppling till ett coolt tech-område vilket vi hoppas kommer ge oss än mer inspiration.

Senzum grundades 1994 och har idag kunder över hela norden. Basen är Linköping. I fjol internationaliserades företaget ytterligare genom en etablering i Malaga, Spanien. Senzum är flerfaldigt prisbelönade och en av Nordens främsta verksamheter inom eftermarknadstjänster. Företaget erbjuder teknisk support, kundservice, molntjänster, men även utbildning och konsulting. Idag finns företaget i centrala Linköping

Science Park Mjärdevi samlar över 350 bolag med 7 000 anställda. Antalet företag i parken har de senaste åren fortsatt att växa. Tyngdpunkten ligger på företag inom tech-sektorn.

-Det är väldigt glädjande att vi med etableringen av Senzum i Science Parken fortsätter att växa, säger Lena Miranda, VD för Science Park Mjärdevi. Det visar på vilket starkt företagsklimat som finns i regionen idag och Science Parkens attraktivitet. Idag finns här många bolag som arbetar med avancerade it-produkter. Med Senzum i Science Parken kommer tech-sektorns bredd att bli ännu tydligare, tex när det kommer till vilka personer och kompetenser som arbetar där.

På företagets blogg https://blogg.senzum.com/ kommer det vara möjligt för alla att följa bygget och företagets utveckling.

Henrik Tegelström
Group CEO
Senzum
Henrik.Tegelstrom@senzum.com

Science Park Mjärdevi
lena.miranda@mjardevi.se

Science Park Mjärdevi är ett kommunägt bolag som arbetar för att erbjuda optimala tillväxtförutsättningar för innovativa företag och tillväxtmiljöer i Linköping. Vi vill få människor och företag att utvecklas och driver även mötesarenan Creactive Mjärdevi på Teknikringen 7.